در حال بارگذاری ...
در پنجمین شب شنبه‌های تئاتر مستقل تهران

پرفورمنس «موسیقی برای صلح» به صحنه رفت

برنامه شب شنبه‌های تئاتر مستقل تهران در پنجمین هفته از دوره چهارم خود، میزبان پرفورمنس گروه «پیل دم» بود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر این مجموعه برنامه با رویکرد تجربه‌های متفاوت و گفتگوهای تازه در باب دیدن و شنیدن برگزارشده و هر هفته میزبان گروه‌های متفاوت در سبک‌های مختلف می‌شود.
گروه موسیقی پیل دم با نوآوری در سبک اجرای موسیقی سماع و بهره‌گیری از ساز دیجیریدو به‌عنوان سازی که فرکانس صوتی آن بخشی از طبیعت را برای شنوندگان تداعی می‌کند و تلفیق آن و سازهای دیگر با آیین‌های باستانی، پرفورمنس موسیقی برای صلح را در سالن تئاتر مستقل تهران روی صحنه برد که با استقبال مخاطبان مواجه شد.
در این اجرا حرکات سماع به‌عنوان آیین سنتی ایران و اجرای نمادین نبرد برزیلی به‌عنوان آیین سنتی برزیل که خواستگاه ساز دیجیریدو است؛ موسیقی اجرایی را همراهی می‌کرد.
ژوبین عسکریه (دیجیریدو و ادوات پرکاشن)، شادرخ گلچین معانی (دیجیریدو و آوا)، میثم امینی (پرکاشن، اره)، ریما حسن زاده (بیس گیتار)، علیرضا چرمچی (گیتار)، پوربه ترک زاده (هنگ درام و آوا)، سحر میر هاشمی (قانون) و سیاوش الهی نیا (رباب و دف) نوازندگان گروه پیل دم و رضا بوروغنی (سماع) و مهدی رحیمی (سرپرست حرکات فرم) نیز به همکاری گروه کاپوئرای دوما، (اجرای حرکات فرم متناسب با موسیقی) را تشکیل می‌دادند.
در این برنامه‌ها رضا دادویی (طراح و مدیر پروژه)، سیامک قطاعی (مسئول امور اجرایی)، امیر خرازی (مسئول هماهنگی و برنامه ریز)، مونا حمزه (گرافیست) حضور دارند.

 

 




نظرات کاربران