در حال بارگذاری ...
با ترکیب جدیدی از بازیگران در نمایش ایوب آقاخانی

تمرینات «هفتِ عصرِ هفتمِ پاییز» آغاز شد

ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان نمایش «هفتِ عصرِ هفتمِ پاییز»، با ترکیب متفاوت و جدیدی از بازیگران آخرین کار گروه تئاتر «پوشه» را جهت اجرا در تالار چهارسوی مجموعه‌ی تئاتر شهر آماده می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر «هفتِ عصرِ هفتمِ پاییز» که در دل داستانی عاشقانه نقبی به زاویه‌هایی از زندگی قهرمان ملی تاریخ جنگ ایران و عراق، شهید محمد جهان‌آرا، می‌زند، از نیمه‌ی دوم شهریور 1396 با بازی رحیم نوروزی و لیلا بلوکات و محسن بهرامی روی صحنه خواهد رفت. پیش از این در اخبار نام کامبیز دیرباز و نگار فروزنده به‌عنوان بازیگران این اثر دیده‌شده بود.
آقاخانی که تجربه‌های موفقی در نمایش‌های جنگی خود، بالاخص اجرایتکه‌های سنگین سرب، در کارنامه‌اش دارد، در خصوص این تغییر گفت: «کامبیز دیرباز و نگار فروزنده، که هر دو بازیگران بسیار خوب و قابل اعتنایی هستند، پیش از رسیدن من به نسخه‌ی نهایی متن و بر اساس مفروضات نویسنده در ترکیب کار قرار گرفته بودند، اما مسیر نگارش مرا به متن متفاوتی رساند.»
سرپرست گروه تئاتر پوشه افزود: «کامبیز دیرباز و نگار فروزنده به خاطر لطف بیش از حدشان به بنده و همچنین اعتماد و دوستی اجازه دادند که در خیالاتم نمایشنامه‌ام را با حضور آن دو نازنین روی صحنه ببینم. حتی از زوایایی برنامه‌هایمان را هم با هم هماهنگ کردیم و این منّتی‌ست که تا ابد در قاموس همکاری و دوستی در دل و ذهن من خواهد ماند؛ اما با مشورت با خود آن عزیزان و همچنین نگاه جدید تزریق‌شده به متن حضور ترکیبی متفاوت الزامی و گریزناپذیر است.»
نویسنده و کارگردان «زمین مقدس» در پایان اشاره کرد: «من بازی‌های رحیم نوروزی و حضور خاص لیلا بلوکات را بسیار دوست دارم و برای این همکاری مدت‌ها دورخیز کرده بودم و چقدر خوشحالم که این نمایش بهانه‌ای شد تا با دو دوست قدیمی و توانمند همکاری داشته باشم. اولین بار عزم همکاری با رحیم نوروزی سال 1382 شکل گرفت که متأسفانه تقدیر من مانع از حضور او در «روزهای زرد» شد. خود من از همین روزهای آغاز تمرین‌های کارم هیجان دیدن درخشش این دو بازیگر را روی صحنه دارم.»
«هفتِ عصرِ هفتمِ پاییز» به‌عنوان سومین حلقه از تریلوژی پرتره‌نگاری‌های جنگِ آقاخانی محسوب می‌شود که پس از «کابوس شب نیمه‌ی آذر» و « تکه‌های سنگین سرب» شهریورماه امسال در تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.
رحیم نوروزی و لیلا بلوکات و محسن بهرامی

 




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران