در حال بارگذاری ...
علی مرادخانی معاون امور هنری در اختتامیه جشنواره تئاتر رضوی عنوان کرد

بازشناسی گنجینه‌های معرفتی از وظایف جشنواره‌های رضوی است

علی مرادخانی معاون امور هنری در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی گفت: به نظر می‌رسد جشنواره‌ها باید برای اهالی هنر و تئاتر دستاوردی داشته باشند و فکر می‌کنم از کارهای مهمی که جشنواره رضوی توانسته انجام دهد این است که هنرمندان را در این ارتباط با هم پیوند داده است.

به گزارش ایران تئاتر علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان خود در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی با بیان مطلب فوق افزود: امروز در دورانی به سر می‌بریم که تئاتر به دنبال معناگرایی است. وقتی شناختی نسبت به موضوع نداریم دیگران با بازپروری آن را مجدد به ما ارایه می کنند و ما تازه می‌بینیم که چه در اختیار داشتیم.

مرادخانی با بیان اینکه جشنواره‌های رضوی یکی از کارهایی است که گنجینه‌های ما را به خودمان معرفی می‌کند و ما را نسبت به آنچه که داشته‌ایم به بازتولید می‌رساند، افزود: در دنیای امروز اتفاقاتی رخ می‌دهد و ما هم غرق آن می‌شویم و از خود باز می‌مانیم ولی بازگشت به آنها از وظیفه جشنواره‌ها است.

او ادامه داد: آنچه مهم است این است که سال گذشته یکی از کارهای خوب این جشنواره در تئاتر شهر اجرا شد 300 میلیون هم درآمد داشت و برای ما خوب است که یک نمایش مابه ازای اقتصادی خوبی هم پیدا کند. امیدوارم با حمایت استاندار خراسان شمالی دبیرخانه به صورت دایمی فعال شود و با رشدی که تئاتر داشته رپرتواری ایجاد  شود و بخشی در اینجا، یا شهرستان‌های دیگر و یا حتی فرامرزها به اجرای آثار بپردازند. ما آمادگی داریم از اینگونه فعالیت ها حمایت کنیم.

معاون امور هنری در پایان عنوان کرد: جشنواره‌های رضوی باید با هم همخوانی پیدا کنند و جشنواره منسجمی به نام تئاتر رضوی داشته باشیم تا رسالت خود را به صورت شایسته انجام دهند.

او در ادامه با بیان اینکه امروز وقتی حرف از هنر دینی است، نگاه ما نگاهی معنایی به این موضوع است خاطرنشان کرد: امروز تئاتر به دنبال حوزه معناگرایی است و فهم جدیدی باید به دنیا ارائه شود که این امر با شناخت ظرفیت ها میسر می شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر کشف استعدادها و شناخت ظرفیتهای حوزه تئاتر، تصریح کرد: جشنوارههای رضوی از اقداماتی است که گنجینههای خودمان را به ما معرفی می کند.

معاون امور هنری با تاکید بر اینکه آثار تولید شده در جشنواره تئاتر رضوی باید بتواند از نظر اقتصادی درآمد زا باشد و جایگاه خود را پیدا نماید، گفت: از دیگر انتظارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت استانداری و فعال شدن دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد است.

مرادخانی ضمن تاکید بر ادام مستمر اجراها تاکید کرد: اجرای تئاترها به جشنواره ختم نشود و امروز باید تلاش کنیم با تولید تئاترهای معناگرا، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با محمد جهانپا، مدیر دفتر هنرهای نمایشی بنیاد ملی رضوی

جشنواره تئاتر رضوی، اجراهای عمومی را در سال آینده رونق می‌بخشد
گفت‌وگو با محمد جهانپا، مدیر دفتر هنرهای نمایشی بنیاد ملی رضوی

جشنواره تئاتر رضوی، اجراهای عمومی را در سال آینده رونق می‌بخشد

محمد جهانپا، مدیر دفتر هنرهای نمایشی بنیاد ملی رضوی می‌گوید امری که امسال به طور جد در این رویداد فرهنگی دنبال می‌شود، تقویت کمی و کیفی نگارش متون و تولید آثار برای اجرای عمومی است. به گفته او در این راستا، شهرهای مختلف کشور در سال آینده، شاهد به صحنه رفتن نمایش‌های ...

|

در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها
در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها

اتابک نادری، در نشست خبری بخش هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تاکید کرد این رویداد با خروج از کلیشه‌ها، می‌تواند در راه صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها گام بردارد.

|

در گفت‌و‌گو با محمود پاک نیت مطرح شد

جشنواره تئاتر رضوی در صورت تداوم، ظرفیت گسترده‌ای ایجاد می‌کند
در گفت‌و‌گو با محمود پاک نیت مطرح شد

جشنواره تئاتر رضوی در صورت تداوم، ظرفیت گسترده‌ای ایجاد می‌کند

محمود پاک نیت هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های موضوعی مانند رضوی یا بسیج در ارتقای کیفی گروه‌های تئاتر براین باور است که متولیان امر باید احترام به مخاطب را سرلوحه کار خود قرار دهند و جشنواره تئاتر رضوی در صورت تداوم؛ ظرفیت گسترده‌ای حتی ...

|

دبیران جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

دبیران جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

اتابک نادری به عنوان دبیر جشنواره تئاتر صحنه‌ای و علی‌محمد رادمنش به عنوان دبیر جشنواره تئاتر خیابانی بیست‌ویکمین جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا (ع) معرفی شدند.

|

نظرات کاربران