در حال بارگذاری ...
با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی

«روبینسون و کروزو» در بوسنی هرزگوین درخشید

نمایش «روبینسون و کروزو» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی به عنوان اثر منتخب تماشاگران و لوح زرین فستیوال کستنبورگ را کسب کرد.

نمایش «روبینسون و کروزو»  کاری از گروه نمایش آینا به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی به عنوان کار منتخب تماشاگران و نیز در بخش موضوع و پیام به عنوان بهترین نمایش فستیوال بین المللی«کستنبورگ» در کشور بوسنی هرزگوین انتخاب شد و جوایز این بخش را دریافت کرد.این نمایش با پیام صلح دوستی به جهان توسط هیئت داوران شایسته دریافت لوح زرین شناخته شد.

نمایش "روبینسون و کروزو" اثر علیرضا کوشک جلالی با موضوع جنگ ستیزی و پیام صلح و دوستی علاوه بر جایگاه هنری خود، صلح دوستی مردمان ایران زمین را به کشورهای دیگر ارائه می‌کند.

  روبینسون و کروزو پیش از این در اکثر شهرهای ایران و جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و همچنین کشور ترکیه و آلمان در شهرهای آنکارا، کلن و مانهایم اجرا داشته و با استقبال خوب تماشاگران مواجه شده است.

  نمایشنامه ˝روبینسون و کروزو˝ نوشته مینا اینتونا و دیاکومور راویچی توسط کوشک جلالی از زبان ایتالیایی ترجمه شده و توسط نشر قطره منتشر شده است.

  این نمایشنامه در واقع از داستان معروف رابینسون کروزوئه الهام گرفته شده با این تفاوت که در اینجا دو شخصیت حضور دارند؛روبینسون و کروزو که داستان درباره پیش داوری آدم‌هاست.

  روبینسون و کروزو دو سرباز هستند که در جزیره‌ای گیر افتاده‌اند و به عنوان دو دشمن سعی در نابود کردن یکدیگر دارند اما در نهایت رابطه‌ای دوستانه بین آنها شکل می‌گیرد.




مطالب مرتبط

نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک
نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک

حمیدرضا کاظمی‌پور*: یک گروه بازیگران تئاتر در حال آماده‌سازی اجرایی برای صحنه هستند و در خلال آماده‌سازی اثر برای اجرا، نقبی بر فرایندهای پیچیده تولید، آماده‌سازی و پشت‌صحنه تئاتر ...

|

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران