در حال بارگذاری ...
در سالن تئاتر فرویو

محمد یعقوبی «هیولاخوانی» را در تورتنو روی صحنه می‌برد

محمد یعقوبی نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته‌شده تئاتر نمایش «هیولاخوانی» را در کانادا روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر محمد یعقوبی کارگردان و نویسنده مطرح تئاتر کشورمان پس از گذشت حدود سه سال از اجرای نمایش «هیولاخوانی» نوشته نغمه ثمینی در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر که با استقبال کم نظیر مخاطبان تئاتر مواجه شد، برای دومین بار این نمایش را با گروه جدیدی از بازیگران مقیم کانادا، امروز شنبه 4 آگوست 2017 (14مردادماه) در دو سانس 19 و 21 در سالن تئاتر فرویو شهر تورنتو روی صحنه می‌برد.

در اجرای این اثر نمایشی در سال 93 در تئاترشهر آیدا کیخایی، احمد ساعتچیان، ناصر عاشوری و علی سرابی بعنوان بازیگر ایفای نقش کردند. اما در اجرای مجدد این نمایش در کانادا تنها آیدا کیخایی از گروه قبلی بازیگران حضور دارد و سیاوش شعبان‌پور، محمود رمضانی و یاشا خضوعی بازیگران جدید نمایش «هبولاخوانی» هستند.

نمایش «هیولاخوانی» کار مشترک گروه تئاتر این‌روزها و فونیکس، روایت زندگی مردی به نام ابراهیم است. ابراهیم مرد نابینایی است که کارش سانسور کتاب است. پسرش مدت‌هاست در کما به سر می‌برد و عروس‌ش مرضیه به‌جای پسر کتاب‌ها را برای ابراهیم می‌خواند تا ابراهیم به او بگوید کدام کلمات حذف شود تا کتاب اجازه‌ چاپ بگیرد...

گفتنی است آیدا کیخایی برای بازی در نمایش «هیولاخوانی» در سال ۱۳۹۳ در تئاترشهر کاندیدای دریافت جایزه‌ بهترین بازیگر زن از انجمن بازیگران خانه‌ تئاتر ایران شد.




نظرات کاربران