در حال بارگذاری ...
مدیر تالار مولوی مطرح کرد

درخواست حمایت از مدیران تئاتری و فرهنگی وزارت علوم دارم

مدیر مرکز تئاتر مولوی خواستار حمایت معاونت فرهنگی وزارت علوم و مدیران تئاتری کشور از اجرای پروژه‌ نمایشی «مفیستو» شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، امیرحسین حریری با اشاره به اجرای نمایش «مفیستو» به کارگردانی مسعود دلخواه در تالار مولوی بیان کرد:‌ این پروژه نمایشی از برنامه‌های مصوب شورای هنری تالار مولوی بود که در قالب یک اجرای نمایشی، برنامه‌های آموزشی، علمی و هنری را هم در خود داشت تا بر این اساس در یک بازه زمانی چند ماهه برای جوانان، علاقه‌مندان و دانشجویان مستعدی که در سراسر کشور به دنبال این هستند تا هنر و ظرفیت‌های خلاقانه خود را در عرصه هنرهای نمایشی به منصه ظهور برسانند فرصت مناسبی فراهم شود.

او ادامه داد: بر این اساس یک فراخوان برای علاقه‌مندان، با اهداف از پیش تعیین شده به سرپرستی دکتر دلخواه شکل گرفت و مشارکت بیش از ۷۰۰ دانشجو، فارغ‌التحصیل و علاقه‌مند از سراسر کشور و به طور مشخص از مراکز آموزش عالی نشان دهنده اعتمادی بود که نسل جوان به مرکز تالار مولوی به عنوان خاستگاه تئاتر دانشگاهی داشت.

حریری گفت: برای آماده‌سازی این پروژه بیش از ۱۰ روز و روزانه شاید بیش از ۱۵ ساعت گروه کارگردانی و مجموعه تالار مولوی وقت گذاشتند و به دنبال این بودند که بهترین‌ها را برای پروژه انتخاب کنند و در نهایت حدود یکصد نفر از کسانی که در آزمون شرکت کرده بودند برای این پروژه انتخاب شدند. پس از گذشت بیش از شش ماه تمرینات مستمر و طولانی پروژه‌ای آماده اجرا شد که یک اثر اندیشه‌ورز با قواعد درست و اصولی تئاتر دانشگاهی و آکادمیک محسوب می‌شود.

مدیرمرکز تالار مولوی اضافه کرد: ما به هدف غایی این پروژه اعتقاد داشتیم و تصمیم گرفتیم هر چه در اختیار داریم را برای این کار صرف کنیم که در این راستا معاونت فرهنگی دانشگاه تهران نیز همکاری داشت، اما در زمانی که پروژه به زمان اجرا نزدیک شد با توجه به تمام مذاکرات و مکاتباتی که با مسئولان و مدیران مربوط در نهادهای مختلف صورت گرفته بود انتظارمان این بود که این پروژه از حداقل بودجه برخوردار باشد ولی نگرانی‌های ما را برخی مدیران و نهادهای مربوط تاکنون برطرف نکرده‌اند.

حریری با اشاره به استقبال خوبی که از نمایش «مفیستو» صورت گرفته است، گفت:‌ تلاش بر این بوده تا از هر گونه نگاه اقتصادی در این پروژه پرهیز شود و نمونه‌اش قیمت پایین بلیت‌هایی است که برای این نمایش سه ساعته در نظر گرفته‌ایم، اما با این حال این پروژه نیازمند حمایت مسئولان است چون مأموریت آن‌ها اساسا حمایت از این گونه کارهاست.

او با اشاره به اینکه تاکنون هزینه‌های گروه اجرایی به طور شخصی و توسط خود گروه تأمین شده و نیز با اشاره به صحبت‌هایی که با مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی برای حمایت از این اثر صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: طبق مکاتبات و مذاکرات صورت گرفته صریحا از مقام عالی فرهنگی وزارت علوم و مدیرکل فرهنگی این وزارتخانه در خواست می‌کنم که نسبت به حمایت از این نمایش و همچنین این نوع نمایش‌ها التفات بیشتری داشته باشند تا ‌«مفیستو» صرفا به یک استثنا تبدیل نشود.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد
تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد

نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز»، نوشته حسین کیانی، به کارگردانی کارن کیانی و بازی بهروز پناهنده، از پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی، روی صحنه خواهد رفت. 

|

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

نگاهی به نمایش «کفنم کجاست؟» به نویسندگی و کارگردانی احمد حامدی

در هزارتوی رازهای مگوی مردگان
نگاهی به نمایش «کفنم کجاست؟» به نویسندگی و کارگردانی احمد حامدی

در هزارتوی رازهای مگوی مردگان

بهنام حبیبی: روایت‌های گوناگون مردگان برخاسته از گور، از دنیای پس از مرگ، پیوسته در قالب‌ها و محتواهای گوناگونی به تصویر کشیده شده است. برخی از این روایت‌ها جدی و تراژیک و برخی دیگر با ...

|

«خونِ» روی صحنه می‌آید

«خونِ» روی صحنه می‌آید

نمایش «خونِ» به کارگردانی حسین قاسمی‌هنر با اجرایی از یک کودک 8 ساله در تالار مولوی روی صحنه می‌آید.

|

نظرات کاربران