در حال بارگذاری ...
با حضور امیر غفارمنش

اجرای نمایش «ماداگاسکار» در تماشاخانه «همای سعادت» آغاز شد

امیر غفارمنش در آیین افتتاح نمایش «ماداگاسکار» گفت: بازیگران بزرگترین دروغگوهای عالم هستند، آنها نقش بازی می کنند تا زندگی در صحنه تئاتر جاری شود.

به گزارش ایران تئاتر  امیر غفارمنش  بازیگر سینما و تلویزیون زنگ افتتاح نمایش «ماداگاسکار» که  محمدحسین شهریاری کارگردانی آن را برعهده دارد، را با حضوراکبر منصور فلاح، بهرام بهبهانی، مرتضی سعیدیان، سعید دولتی و جمعی از علاقه مندان تئاتر در«همای سعادت» تنها تماشاخانه غرب تهران  نواخت.

امیر غفارمنش در آیین افتتاح نمایش «ماداگاسکار» گفت: بازیگران بزرگترین دروغگوهای عالم هستند، اما نه در زندگی. آنها در نقش های مختلف ظاهر می شوند و زندگی در صحنه اتفاق می افتد.

وی افزود: تئاتر تنها بستری است که مردم برای باور کردن دروغ دیگران بلیت می خرند،  آنها در طول اجرا باور خود را به بازیگر می سپارند و  از ایجازی که در صحنه صورت می گیرد، لذت می برند.

این هنرمند گفت: تئاتر از قدیم  به ویژه در کشورهای اروپایی به عنوان یک معجره اثرگذار پذیرفته شده بود، مردم  برای تماشای آن بهترین لباسشان را می پوشیدند و آراسته می رفتند، انگار قرار است در یک مراسم عبادی شرکت کنند، همه اینها به این خاطر است که در تئاتر  قرار است اثرگذاری اتفاق بیافتد.  

غفارمنش درباره «ماداگاسکار» نیز گفت: این نمایش، اثری است که سعی کرده اصول کلاسیک تئاتر را رعایت کند، چند بازیگر خوب دارد که به قوت نمایش را پیش می برند،  از نمایشنامه خوبی برخوردار است و اگر به خوبی تبلیغ می شود می تواند انچهنان که شایسته است، دیده شود.

این نمایش درباره چند جوان مجهول الهویت است که در کلبه ای زندگی می‌کنند و بر اثر پرت شدن پسری از کوه در اتاقی بازجویی می‌شوند.

نمایشنامه «ماداگاسکار» را احسان نوروزی نوشته و نریمان حیدری، امیر محمد قیامی، حمیدرضا بلورچی، فرشید حاجیان و ثمره امین پور از بازیگران نمایش هستند.

تهیه‌کنندگی این نمایش را النازعباسی بر عهده دارد و از دیگر عوامل آن می توان به پرواز نجفیان منشی صحنه، ثمره امین‌پور طراح صحنه و لباس، سپینود درویش‌محمدی طراح گریم، پوریا مظفریان عکاس، ثمره امین‌پور ساخت تیزر و مطهره کشاورز مشاور رسانه‌ای اشاره کرد.
«ماداگاسکار» به کارگردانی محمدحسین شهریاری تا 10 شهریور هر شب ساعت 18:30 در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱ اجرا می‌شود.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران