در حال بارگذاری ...
مدیرعامل خانه هنرمندان در دیدار از «مفیستو» مطرح کرد

ضرورت تعامل با تالار مولوی در حمایت از تئاتر دانشگاهی

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به ضرورت حمایت از تئاتر دانشگاهی، گفت: امیدوارم بتوانیم با ایجاد تعامل بین خانه هنرمندان ایران و مرکز تالار مولوی از نمایش «مفیستو» حمایت کنیم.

به گزارش ایران تئاتر مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران  درباره این نمایش گفت: مفیستو اثری زیبا و تأثیرگذار است که یک‌بار دیدن آن کافی نیست.
وی با اشاره به تلاش مؤثر مسعود دلخواه، کارگردان این نمایش در خلق اثری ماندگار افزود: «مفیستو»، نمایشی بزرگ و وزین است که به‌واسطه اجرای خوب و هماهنگ تعداد زیاد بازیگران و گروه موسیقی، اثری تأثیرگذار و دیدنی را پدید آورده است.
رجبی معمار، اجرای مفیستو را نشانه تلاش چندین ماهه جمعی منسجم از بازیگران، گروه موسیقی و عوامل دانست و ادامه داد: شکل‌گیری این اتفاق دیدنی بر صحنه تئاتر امروز ایران، حاصل کارگردانی فوق‌العاده دکتر دلخواه و همکاری خوب مرکز تئاتر تالار مولوی، است.
وی مرکز تالار مولوی را مهد و محور تئاتر دانشگاهی ایران دانست و تصریح کرد: رسالت اولیه مرکز تئاتر مولوی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فرهنگی دانشگاه تهران، از ابتدا حمایت از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تئاتر بوده و تالار مولوی با آغاز این پروژه، هدف اولیه خود را با جدیت پیگیری می‌کند.
رجبی معمار ادامه داد: تئاتر دانشگاهی ایران، تئاتری برجسته است و اغلب بزرگان و فعالان این عرصه مانند دکتر دلخواه از دانشگاه برآمده‌اند.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به تئاتر دانشگاهی افزود: تئاتر حرفه‌ای ایران تئاتری علمی، برجسته و شاخص بوده که در دانشگاه‌ها ریشه دارد و خوشبختانه درحال‌حاضر بسیاری گروه‌های تئاتری ما در حال اجرای آثار خود در کشورهای اروپایی و آمریکایی و... هستند.
مدیرعامل خانه هنرمندان تأکید کرد: اجرای مفیستو اتفاقی خوشحال‌کننده است و امیدوارم بتوانیم بین خانه هنرمندان، سالن استاد سمندریان و مجموعه مولوی، برای حمایت از این حرکت دانشجو‌محور، تعاملی سازنده برقرار کنیم.
رجبی معمار با اشاره به جایگاه مرکز تئاتر مولوی به‌عنوان یکی از پاتوق‌های جدی تئاتر کشور، تصریح کرد: اقداماتی مانند اجرای نمایش مفیستو باید تداوم یابد و برای رشد تئاتر کشور، ضروری است که استادان دانشگاه آثار برجسته خود را با بهره‌گیری از دانشجویان ممتاز و برجسته به روی صحنه بیاورند.
مفیستو نوشته آرین منوشکین با ترجمه ناصر حسینی‌مهر، نمایشی به کارگردانی مسعود دلخواه است که تا بیست و چهارم مرداد ماه، هر شب ساعت 19 در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

 




نظرات کاربران