در حال بارگذاری ...
با ترجمه آراز بارسقیان

«بوفالوی آمریکایی» در تالار مولوی به صحنه می‌رود

نمایش «بوفالوی آمریکایی» به قلم دیوید ممت، با ترجمه آراز بارسقیان و به کارگردانی مریم میرعابدی از جمعه ۲۷ مرداد به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، «بوفالوی آمریکایی» که یکی از شاهکارهای دیوید ممت، مربوط به امریکای دهه‌ی 70 میلادی است و بارها توسط کارگردان‌های مطرح در تئاترهای بزرگ امریکا همچون برادوی-نیویورک و آف برادوی-شیکاگو، به روی صحنه رفته است. این نمایش  از 27 مرداد 96، جایگزین نمایش «مفیستو» به کارگردانی دکتر مسعود دلخواه در تالار اصلی مولوی خواهد شد.
نمایش «بوفالوی آمریکایی» که یک کمدی- درام اجتماعی ست، داستان دانی دوبرو صاحب یک مغازه‌ی بنجل فروشی ست که تصمیم می‌گیرد به همراه شاگردش باب و دوست الکلی‌اش تیچ دست به سرقت منزل یکی از مشتریانش زده و از این طریق سکه‌ی گران‌بهایی را که ارزان فروخته، از مشتری پس بگیرد.ماجرای این نمایش دوپرده‌ای، در مغازه‌ی دانی دوبرو می‌گذرد و سرشار از لحظات کمیک و گاها ابزورد است.
این نمایش انتقادی است بر اوضاع بد اقتصادی دهه‌ی 70 امریکا که بی‌شباهت به شرایط کنونی کشور ما نیست. بوفالوی آمریکایی در زیرلایه های کمیک نمایش، تبعات اقتصادِ بیمارِ یک کشور را در روابط، ارزش‌های اخلاقی، آمال و آرزوها و روزمرگی مردم آن جامعه به چالش می‌کشد.
عوامل اجرایی این نمایش به شرح زیر است:
بازیگران به ترتیب ورود: میلاد فرج زاده، علی هیهاوند و سپهر محمودی، تهیه‌کننده: پیمان عباس زاده، مشاور کارگردان: هوشنگ هیهاوند، دستیار کارگردان: محمد پوراسماعیلی، منشی صحنه: سمانه مصفا، طراح صحنه: امیرحسین اکبرزاده، مدیر صحنه: ستاره حامدی، طراح لباس: مریم صادقیان، طراح پوستر و بروشور: سمیرا نظامی، طراح و اجرای گریم: علیرضا رنجبر، عکاس: کیارش مسیبی، روابط عمومی: مریم رها  
بوفالوی آمریکایی از جمعه 27 مرداد تا 17 شهریور 96 هر شب راس ساعت 21:00 میزبان حضور تماشاگران در تالار اصلی سالن مولوی خواهد بود. مدت اجرای این نمایش نود دقیقه است و پیش خرید بیلیط برای علاقه مندان، به صورت حضوری یا از طریق سایت تیوال امکان پذیر می باشد.  
نشانی: (تالار مولوی- سالن اصلی) خیابان انقلاب، ابتدای خیابان 16 آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، سالن اصلی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران (تلفن: 66419850)

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران