در حال بارگذاری ...
از دیروز؛

تماشاخانه انتظامی میزبان «رفقا رقبا» شد

نمایش «رفقا رقبا» به کارگردانی روح الله ایرجی در تماشاخانه استاد انتظامی به روی صحنه می رود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «رفقا رقبا» به نویسندگی و کارگردانی روح اللّه ایرجی تا 13 شهریور در تماشاخانه استاد انتظامی به صحنه می رود.

روح‌اللّه ایرجی پیش از این نمایش‌های «یال بال زال» و «هذیان دونفره» را کارگردانی و در نمایش‌هایی مانند «شب سیزدهم»، «زائر» و «پستوخانه» بازی کرده است.
«رفقا رقبا» که با موضوعی آئینی و سنتی به نقدی اجتماعی می پردازد، جمشید صفری، سهیل ساعی، هادی شیرمحمدی، مهرداد باقری، مهدیس توکلی، رها آرشید، سعید خسروی، داود معینی کیا، فرشته شیرآقایی، عباس کاکاوند و شهاب راحله به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل نمایش می توان به یاسر بیات(آهنگساز و نوازنده کمانچه)، انوش معظمی(سراینده تصنیف و تنظیم اشعار)، نغمه مراد آبادی(نوازنده تار)، سعید خسروی (نوازنده تنبک)، علی خونساری(دستیار کارگردان و برنامه ریز)، فرشته شیرآقایی(مشاور متن و اجرا)، روح اله ایرجی(طراح صحنه و لباس)، بابک شاه علیزادگان(طراح نور)، فرزان شمس(طراح پوستر و بروشور و عکاس)، مریم رودبارانی(مشاور رسانه)،  سعید سیادت پژوه(مدیر فروش و تبلیغات)، مهدی صفاری نژاد(مدیر برنامه و هماهنگی) و شهاب راحله(مدیر تولید) اشاره کرد.
در خلاصه این نمایش آمده: حاج شعبان عطار در تدارک برگزاری مجلس تعزیه باشکوهی با حضور رجال درباری و سفرای فرنگ است که دسته رقیب یعنی اسماعیل شمر قصاب و خواهرزاده اش با گروگان گرفتن قنبر،  نوکر حاج شعبان سعی در برهم زدن مجلس او و ناکامی اش دارند . اما در جدال میان این رفقا و رقبا ، با حضور رندانه و تدبیر قنبر نوکر سیاه حاج شعبان ماجرا به گونه ای دیگر رقم می خورد.

«رفقا رقبا» که اجراهای خود را از 23 مرداد آغاز کرده، تا 13 شهریور ساعت 20:30 در تماشاخانه انتظامی واقع در خیابان طالقانی، خیابان فرصت (موسوی) شمالی، ضلع جنوبی پارک هنرمندان (باغ هنر) به صحنه می رود. 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر نمایش «شقیقه‌های ملتهب»

محمدرضا سجادیان: باور دارم تئاتر انسان‌ساز است
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر نمایش «شقیقه‌های ملتهب»

محمدرضا سجادیان: باور دارم تئاتر انسان‌ساز است

محمدرضا سجادیان کارگردان و بازیگر نمایش «شقیقه‌های ملتهب» می‌گوید هرجایی که بتواند برای اجرایی مفید واقع شود، حضور‌ پیدا می‌کند چون باور دارد تئاتر انسان‌ساز است.

|

نظرات کاربران