در حال بارگذاری ...
مجتبی خلیلی کارگردان نمایش «این مکان مجهز به دوربین مداربسته است»

جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان پتانسیل بین المللی شدن دارد

مجتبی خلیلی کارگردان نمایش «این مکان مجهز به دوربین مداربسته است» معتقد است اصفهان پتانسیل برگزاری جشنواره های سراسری دارد.

به گزارش ایران تئاتر هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از چهارشنبه ۲۵ مرداد آغاز و در هشت نقطه از شهر لاهیجان میزبان بازیگران عرصه تئاتر است. ۱۵ نمایش برای اجرا در بخش مسابقه پذیرفته شده اند که با مجتبی خلیلی یکی از کارگردان های این بخش که با نمایش «این مکان مجهز به دوربین مداربسته است» در جشنواره حضور دارد، گفت و گویی کردیم که در ادامه می خوانید.

مجتبی خلیلی که برای دومین بار به عنوان کارگردان در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان حضور دارد درباره ایده نمایش عنوان کرد: «این مکان مجهز به دوربین مداربسته است» نوشته برادرم، اصغر خلیلی است. من و او همیشه دغدغه معماری شهری را داشتیم و این که مردم روی آثار باستانی و مکان های مختلف مطالبی می نویسند. تا این که تصمیم گرفتیم درِ دستشویی را به عنوان مکانی که نمایش حول محور آن اتفاق می افتد انتخاب کنیم، زیرا نوشته های روی توالت عمومی، تنوع زیادی دارد که نشان از تفکرات مختلف است که در همه جا معنا پیدا می کند.

خلیلی در رابطه با خط داستانی نمایش بیان کرد: «این مکان مجهز به دوربین مداربسته است» نمایشی تک پرسناژ با بازی محمدهادی عطایی است. داستان درباره نویسنده کتابی با نام «چگونه از توالت عمومی درست استفاده کنیم» است و رونمایی کتاب در شهر، بین مردم و نزدیک یک توالت عمومی اتفاق می افتد. نویسنده در مراسم رونمایی، شروع به تشریح سرفصل های کتاب خود می کند. حرف هایی که کاراکتر نویسنده در نمایش بیان می کند، می تواند گریبانگیر همه باشد.

مجتبی خلیلی در رابطه با جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اظهار کرد: خوشبختانه این جشنواره توانسته جای خود را بین مابقی جشنواره ها پیدا کند و امیدوارم هر سال پربارتر از قبل برگزار شود. این دوره، جشنواره بسیار پربار و از لحاظ کیفی دارای سطح خوبی است. جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان می تواند از سال های آینده در سطح بین المللی برگزار شود، زیرا پتانسیل خوبی از هر نظر دارد.

خلیلی در پایان در رابطه با وضعیت تئاتر خیابانی در اصفهان عنوان کرد: کانون تئاتر خیابانی به تازگی در اصفهان تشکیل شده که امیدوارم باعث رونق تئاتر خیابانی در اصفهان شود؛ زیرا تاکنون تئاتر خیابانی حمایت ویژه ای از طرف اداره کل و حتی انجمن نمایش نشده. اصفهان پتانسیل برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در سطح سراسر کشور را دارد و نه فقط در سطح استان، زیرا شهری توریستی است و علاوه بر استقبال مردم، توریست ها نیز از تئاتر خیابانی استقبال می کنند؛ زیرا اجراهای تئاتر خیابانی در آثار باستانی اصفهان اتفاق می افتد. اما متاسفانه تئاتر خیابانی در اصفهان سفارشی شده و فقط در ایام مخصوصی اجرا می شود و استمرار ندارد. امیدوارم مسئولین توجه بیشتری به تئاتر خیابانی در اصفهان نمایند.

 

 




نظرات کاربران