در حال بارگذاری ...
با حضور رامتین شهبازی به عنوان نخستین داور رپرتوار

داوری سه نمایش اقتباسی از گروه تئاتر «و ناگهان» آغاز شد

داوری رپرتوار سه نمایش اقتباسی از گروه تئاتر «و ناگهان» به سرپرستی روزبه حسینی با داوری رامتین شهبازی آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر داوری  رپرتوار سه نمایش اقتباسی از  گروه تئاتر «وناگهان» به سرپرستی روزبه حسینی و کارگردانی فاطیما بهارمست،مرتضی حقیقت بیان و صبا آزادی توسط هیئت داوران با ترکیبی خاص و شکلی متفاوت آغاز شد.

در شب دوم اجرای "چرا که صدای تو با صدای من آشناست" به کارگردانی فاطیما بهارمست، رامتین شهبازی مدرس دانشگاه و نشانه شناس، نخستین داوری بود که به تماشای این نمایش نشست و با حضور او داوری این نمایش ها آغاز شد. طی روزهای آتی پنج داور دیگر به نوبت این نمایش را تماشا و نتایج داوری خود را اعلام خواهند کرد.

در این شیوه داوری هر شب یک داور و در مجموع شش داور، نمایش را تماشا کرده و آرای خود را با جزئیات در فرم تخصصی که برای تک تک اجزای نمایش تعیین شده به هیئت نظارت بر داوری تحویل می دهند. داور هفتم تماشاگران هستند که هر شب فرمی مانند هیئت داوران را پر کرده، به هیات مدیره گروه تحویل میدهند و مجموع آرا تماشاگران یک رای محسوب می شود.

رامتین شهبازی درخصوص شرکت در این داوری گفت:مهمترین دلیل پذیرفتن داوری این رپرتوار متفاوت بودن شکل برگزاری این نمایش ها و شکل داوری آن بود که برایم بسیار تازگی داشت.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: این نوع داوری ویژگی بزرگی دارد و آن این است که داور مجبور نیست در یک روز و زمان مشخص این اجرا را ببیند که فکر و ذهن خسته یا شرایط مناسبی در آن روز نداشته باشد؛ خود داور میتواند روز مناسب را گزیده و به دیدن اجرا برود.گروه اجرایی هم فشار داوری را حس نمی‌کنند، اجرا را برای داور روتوش نمی کنند و داور همزمان با تماشاگر گروه را داوری می‌کند. بنابراین اگر این حرکت ادامه دار باشد میتواند تبدیل به یک جریان پیوسته و مناسب شود.

"چرا که صدای تو با صدای من آشناست" نوشته روزبه حسینی، با کارگردانی فاطیما بهارمست و بازی وحید منتظری و فاطیما بهارمست،  تا جمعه 27 مردادماه ساعت 19 در تماشاخانه انتظامی به صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

پرسش محمد مسگری، کارگردان نمایش «خواب مرد مُرده»

چرا حضور در کافه را به تماشای تئاتر ترجیح می‌دهیم؟
پرسش محمد مسگری، کارگردان نمایش «خواب مرد مُرده»

چرا حضور در کافه را به تماشای تئاتر ترجیح می‌دهیم؟

محمد مسگری، کارگردان «خواب مرد مرده» با بیان اینکه هنرمندان نیز در عدم حمایت از تئاتر سهیم هستند، می‌گوید ما بین تئاتر و کافه، کافه را انتخاب می‌کنیم و با همان پول بلیت قهوه می‌خوریم و برای تئاتر وقت نمی‌گذاریم.

|

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است

روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفت‌انگیزی، کفه کیفیت تولیدات استان‌ها نسبت به نمایش‌های تهران سنگین‌تر بود.

|

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

روزبه حسینی: هنرهای نمایشی و بومی ما به‌عنوان میراث ناملموس قدمت بیشتری نسبت به برخی از دیگر داشته‌های فرهنگی و هنری‌ ایران زمین در طول سالیان دراز دارند اما متأسفانه کمتر موردتوجه قرار ...

|

نظرات کاربران