در حال بارگذاری ...
با حرکت کاروان نمایشی در لاهیجان

هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند آغاز شد

با حرکت کاروان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان و اجرای نمایش سین مثل سرباز این جشنواره امروز رسماً افتتاح شد.

به گزارش ایران تئاتر با حرکت کاروان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از جلوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و با عبور از خیابان‌های شهید کریمی و انقلاب در پارک بعثت (باغ ملی) با اجرای نمایش سین مثل سرباز این جشنواره امروز رسماً آغاز به کار کرد.
سعید آگشته، شهردار و دبیر هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان درباره این جشنواره گفت: موضوعات شهروندی، شعار سال، آسیب‌های اجتماعی، ترویج کتاب و کتاب‌خوانی از موارد موردتوجه این دوره از جشنواره است. از ۳۱۰ طرح و ایده رسیده به این جشنواره پس از ارزیابی هیئت‌داوران، ۱۵ نمایش برای اجرا در بخش مسابقه و پنج نمایش در بخش کودک پذیرفته‌شده است.
وی گفت: پارک بعثت، پارک رفتگر، حاشیه استخر، بوستان هنر، بام سبز، باغ نارنج و محوطه جلوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان محل‌های تعیین‌شده برای اجرای نمایش‌های این جشنواره هستند.
شهردار لاهیجان افزود: تئاترهای خیابانی یک سوءتفاهم کوچیک، توهم، تمنای صلح، گمشده، دوست واقعی کیه؟ کچول و دنیای مجازی، ویلچر، سین مثل سرباز، معامله، جادوگر شهر زباله‌ها، این مکان مجهز به دوربین مداربسته می‌باشد، چاه، بوق بوق، آبی که قطع شد و من را بیکارکرد، سایه مرگ، ۳+۷، مستاجر، افسانه، کلاه گشاد و تر و خشک تفکیک؛ از نمایش‌های این دوره از جشنواره است که به مدت سه روز برای مردم اجرا می‌شوند.
وی گفت: قطب‌الدین صادقی، کوروش زارعی و نادر برهانی مرند به‌عنوان داوران هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان معرفی‌شده‌اند.
 هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ٢٥ تا ٢٨ مردادماه جاری در هشت نقطه شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران