در حال بارگذاری ...
عادل بزدوده از داوران رپرتوار گروه

با کارگردان‌های جوان و متفکر، همراه شویم

عادل بزدوده از داوران رپرتوار سه نمایش اقتباسی از گروه «و ناگهان» به تماشای نمایش "چرا که صدای تو با صدای من آشناست" نشست.

به گزارش ایران تئاتر عادل بزدوده، نویسنده، عروسک‌ساز و کارگردان تئاتر و از داوران رپرتوار سه نمایش اقتباسی از گروه «و ناگهان» پنجشنبه، بیست‌وششم مردادماه، به تماشای نمایش «چرا که صدای تو، با صدای من آشناست» به کارگردانی فاطیما بهارمست، نشست. بزدوده پس از پایان نمایش عنوان کرد:
از یک فضای بسیار خوب نیمه‌حرفه‌ای که ایجاد شده، بی‌نهایت خوشحال شدم. نسل جوان قدم‌هایش را خوب و پخته‌ برمی‌دارد. من این نگاه را در روند شکل‌گیری تئاتر حرفه‌ای، لازم می‌دانم. به‌هرحال باید این نسل، کار خود را از جای درستی شروع کند و چه خوب که این نوع کارها استمرار داشته‌باشد.
کارگردان نمایش‌های‌ «جادوگران نیمه‌شب» و «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» درباره‌ی حمایت از هنرمندان جوان عنوان کرد:
 فکر می‌کنم که اگر این جنس فعالیت، فقط در همین سطح باقی بماند، همه‌ی ما متضرر می‌شویم و باید گسترش پیدا کنند. باید با کارگردان‌های جوان، پرهیجان و پرشوری که با تفکر، نمایشی را برای تماشاگران اجرا می‌کنند، همراه شویم، به آنان مجال دهیم که حرف بزنند و اندیشه‌ و فکر خود را بروز دهند. راهی که داریم بسیار خوب و روشن است اما ناهمواری‌های زیادی دارد. برای ارتقای سطح کیفی‌ اندیشه‌ی نسلی که در آینده به آن‌ها به عنوان هنرمند نیاز داریم تا به عرصه تئاتر بیایند؛ باید این تفکر را نهادینه کنیم. نهادینه‌ کردن این تفکر، نیاز به تلاش جدی و مستمر دارد. امیدوارم تمام مدیران این فعالیت‌ها را ارج دهند و شرایطی برای گسترش آن فراهم کنند.

نمایش «چرا که صدای تو با صدای من آشناست» جمعه بیست‌وهفتم مرداد در تماشاخانه‌ی انتظامی به کار خود پایان خواهد داد. از روز یکشنبه بیست‌ونهم مرداد ساعت ۱۹دومین نمایش رپرتوار که «مزاحم بورخس نشو» نام دارد، به نویسندگی و طراحی روزبه حسینی و با کارگردانی مرتضا حقیقت‌بیان، با بازی علی افشاری، سهیل بابایی و پریسا صنعت‌کار، اجرای خود را آغاز کرده و تنها پنج شب روی صحنه ‌خواهدبود.




مطالب مرتبط

هم‌زمان با سالروز 52 سالگی مرکز تئاتر کانون

اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» آغاز شد
هم‌زمان با سالروز 52 سالگی مرکز تئاتر کانون

اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» آغاز شد

سالروز تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، با حضور عادل بزدوده، جمعی از هنرمندان، کودکان و نوجوانان و والدین بچه‌ها و آغاز اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» گرامی داشته شد.

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر نمایش «شقیقه‌های ملتهب»

محمدرضا سجادیان: باور دارم تئاتر انسان‌ساز است
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر نمایش «شقیقه‌های ملتهب»

محمدرضا سجادیان: باور دارم تئاتر انسان‌ساز است

محمدرضا سجادیان کارگردان و بازیگر نمایش «شقیقه‌های ملتهب» می‌گوید هرجایی که بتواند برای اجرایی مفید واقع شود، حضور‌ پیدا می‌کند چون باور دارد تئاتر انسان‌ساز است.

|

نظرات کاربران