در حال بارگذاری ...
ساموئل بکتِ همیشه محبوب

بِری مک‌گاورن با «آخرین نوار کراپ» در فستیوال ادینبورو

اجرای نمایش «آخرین نوار کراپ» اثر جاودان ساموئل بکت از روز گذشته در فستیوال بین‌المللی تئاتر ادینبورو ۲۰۱۷ در حالی آغاز شد که تمامی بلیط‌های این نمایش تا پایان فستیوال پیش‌فروش شده است.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «آخرین نوار کراپ» اثر جاودان ساموئل بکت با کارگردانی مایکل کلگن کارگردان باسابقه تئاتر و مدیر هنری گروه تئاتر گیت دوبلین از روز گذشته در فستیوال بین‌المللی تئاتر ادینبورو آغاز شد. این نمایش در حالی اجرای خود را در سالن تئاتر کلیسای هیل آغاز کرد که تمامی بلیط‌های آن تا پایان فستیوال پیش‌فروش شده است.

مایکل کلگن که بیش از سه دهه فعالیت، تحقیق و مطالعه بر آثار ساموئل بکت را در کارنامه خود دارد، تنها نقشِ نمایش «آخرین نوار کراپ» را به بِری مک‌گاورن بازیگر پیشکسوت و برجسته ایرلندی و یکی از مطرح‌ترین مفسران نمایشنامه‌نویسی معاصر جهان سپرده است.

بِری مک‌گاورن بازیگر پیشکسوت و مطرح ایرلندی به خاطر اجرای آثار ساموئل بکت در سطح جهان نامی شناخته شده به حساب می‌آید. او به خاطر اجرای نمایش «افسانه یک مرد» برگرفته از سه گانه «مالوی»، «مالون می‌میرد» و «نام‌ناپذیر» اثر ساموئل بکت در سال 2013 در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفت. مک‌گاورن علاوه بر اینکه این نمایش را در بسیاری از شهرهای مهم اروپایی همچون پاریس، بروکسل، لندن، آمستردام و... اجرا کرد، توانست بهترین جایزه فستیوال بین‌المللی تئاتر شیکاگو و بهترین جایزه اولین فستیوال بین‌المللی هنر نیویورک را نیز از آن خود کند.

به عقیده بسیاری از منتقدان تئاتر اجرای نمایش «آخرین نوار کراپ» در فستیوال بین المللی تئاتر ادیبورو در سال 2017 می‌تواند یکی از بهترین اجراهایی باشد که تاکنون بر اساس این نمایشنامه در سراسر جهان روی صحنه رفته است.

نمایش تک نفره «آخرین نوار کراپ» روایت زندگی نویسنده‌ای است که از ۲۴ سالگی‌اش هر سال نوارهایی را از خاطرات شخصی و اعترافاتش ضبط می‌کند و آن‌هارا بایگانی می‌کند. حالا او در تولد ۶۹ سالگی خود شروع به شنیدن این نوارها می‌کند.

فستیوال بین‌المللی تئاتر ادینبورو از روز 4 تا 28 ماه آگوست 2017 (4 مرداد تا 5 شهریورماه 96) با میزبانی از بیش از 130 اثر نمایشی از سراسر جهان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران