در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های خصوصی

نمایش های تازه به صحنه می آیند

ایران تئاتر: در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «شیرهای خان بابا سلطنه»، «سفید برفى و هفت کوتوله» ، «خداحافظ» میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه های خصوصی شده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته پایانی مرداد ماه میهمان این تماشاخانه ها هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، این روزها گرمای هوا کم تر شده و تابستان ماه پایانی خود را سپری می کند. این وضعیت سبب بیشتر شدن فعالیت مردم در اکثر زمینه ها شده است. تئاتر نیز ازین قاعده مستثنا نبوده و رونق نمایش ها روز به روز در حال بیشتر شدن است. در هفته پیش رو پردیس تئاتر شهرزاد با 8 نمایش میزبان تئاتر دوستان شده و سالن های دیگر نیز هرکدام با نمایش هایی از اهالی تئاتر میزبانی می کنند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، به زودی می توان شاهد پیشرفت قابل توجهی در تئاتر خصوصی بود. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته پایانی مرداد ماه میهمان سالن های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

باران و نمایش هایش

نمایش «حکایت طبیب اجباری مولیر» به کارگردانی مشترک رضا یزدانی و کاوه توکلی از ساعت 19 چهارشنبه 1 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن باران می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: موسی که هیزم شکن فقیری است بر اثر اتفاقی در لباس حکیمی حاذق ظاهر می شود و... . این نمایش با بازی سیاوش طالبییان، کاوه توکلی، رضا یزدانی، بهروز پناهنده، امیر سفیری، خیام وقار، ساربه اوحانیان، امیرحسین نبوی تا 4 مهر ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «واتسلاو» به کارگردانی هاجر قهرمانی که از یکشنبه 8 مرداد ماه در تماشاخانه باران به صحنه رفته بود، ساعت 19 دوشنبه 30 مرداد ماه برای آخرین بار در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: برده ای به نام واتسلاو با غرق شدن کشتی حامل برده ها به سرزمینی ناشناخته می رسد و تصمیم می گیرد در سرزمین تازه، به آزادی، ثروت، شادی و هر آنچه نداشته دست یابد... . عادل بهنام پور، حمیدرضا مرادی، آتوسا زرین پور، محمدرضا دولتخواه، مهرداد باقری، امید افشارپور، پگاه نوربخش، رضا علیزاده، حسین جوان، امیرحسین براتی، آیدین هم مسلک، امیرعلی باستانی، علی کشتکار، محمد رشوند، امیر حسین علیزاده بازیگرانی هستند که در این نمایش 1 ساعت و 15 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 30 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «روز عقیم» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسین کیانی از یکشنبه 1 مرداد ماه اجرای خود را در تماشاخانه باران آغاز کرده است. این نمایش با بازی فهیمه امن زاده، شایسته ایرانی، الهه شه پرست و رؤیا میرعلمی تا پایان ماه جاری هرشب ساعت 21 برای مخاطبان خود در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در شرایط بحرانی سقوط رژیم پهلوی، محله قلعه زاهدی مورد هجوم و تخریب قرار می‌گیرد. سه زن که از چنگ هجوم‌آوران می‌گریزند به زیرزمین خانه‌ای بزرگ در مرکز شهر پناه می‌برند. زیرزمینی که چند مرد در طبقه بالای آن مشغول سلاخی کردن هستند... . علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 35 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

پالیز از 4 به 3 نمایش رسید!

نمایش «زبان تمشک های وحشی» به نویسندگی نغمه ثمینی و با کارگردانی شیوا مسعودی از ساعت 18:45 دوشنبه 9 مرداد ماه در سالن 1 تماشاخانه پالیز به صحنه رفته و تا چهارشنبه 8 شهریور ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: زن و شوهری در راه شمال هستند تا مدارک خود را از مادر در شمال بگیرند و از هم جدا شوند... .صابر ابر، علی شادمان، الهام کردا بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 40 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «ماتریوشکا» به نویسندگی و کارگردانی پارسا پیروز فر پس از 2 اجرای موفق در سال گذشته، از ساعت 21 یکشنبه 8 مرداد ماه مجددا به تماشاخانه پالیز رفته و تا 17 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن 1 این تماشاخانه است. پارسا پیروزفر در این اثر نمایشى هشت اپیزودى که بر اساس هشت داستان کوتاه از آنتون چخوف نوشته شده است، به تنهایى ایفاگر نقش تمام شخصیت هاى نمایش است. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 30 و 40 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «شرقی غمگین» به نویسندگی سجاد افشاریان و با کارگردانی سعید زارعی از دوشنبه 23 مرداد ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن 2 تماشاخانه پالیز شده است. این نمایش با بازی سجاد افشاریان و سید هومن شاهی تا جمعه 31 شهریور ماه هرشب در دو زمان 18:30، 20:30 برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

رقابت شمس و مرادی در مستقل ادامه دارد

نمایش «شب دشنه های بلند» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس از یکشنبه 1 مرداد ماه در تئاتر مستقل به صحنه رفته است. این نمایش با بازی سام کبودوند، فرزین محدث، مرضیه وفا مهر، رامین سیاردشتی، مارال فرجاد، سجاد تابش و پوریا شکیبایی به عنوان راوی تا پایان ماه جاری هرشب ساعت 19 به مدت 70 دقیقه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 30 و 35 هزار تومان بر اساس مکان مورد نظر بلیط این نمایش را خریداری کنند.

 

نمایش «نامه های عاشقانه از خاور میانه» به نویسندگی مشترک کیومرث مرادی، پوریا آذربایجانی، محمد مساوات و با کارگردانی کیومرث مرادی از ساعت 21 پنجشنبه 5 مرداد ماه برای مخاطبان در تئاتر مستقل به صحنه رفته و تا 5 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. هانا کامکار، آزاده صمدی، پانته آ پناهی ها بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر که سال گذشته نیز اجرای موفقی را در تماشاخانه ایرانشهر سپری کرده، آمده است: نامه های عاشقانه از خاورمیانه داستان فراموش نشدنی سه زن است. زنانی که قصه زندگی شان قصه تنهایی ها، شجاعت ها ، جسارت ها و پیدا کردن هاست... .بهای بلیط این اثر براساس مکان صندلی مورد نظر 35 و 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

شهرزاد با 8 نمایش پیشتاز اجرا در سالن های خصوصی

نمایش «کلوچه های خدا» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش شریف زاده از پنجشنبه ۱۹ مرداد ماه نمایش خود را در سالن 3 پردیس شهرزاد آغاز کرده و تا 19 شهریور ماه هرشب ساعت 17:30 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: خرس کوچولو پس از بیدار شدن از خواب زمستانی با دیدن زیبایی های طبیعت شگفت زده می شود و می خواهد از خداوند بابت این همه زیبایی تشکر کند. اما نمی داند چگونه باید این کار را انجام دهد... . مبینا احرار، مصطفی دارابی، سعید حاج حیدری، سید شایان موسوی، شکیبا مولوی بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «آناکارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی که ماه گذشته اجرای نسبتا موفقی را در ایرانشهر سپری کرده بود، از ساعت 19 سه شنبه 17 مرداد ماه در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد میزبان مخاطبان شده و تا پایان ماه جاری برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: مجری معروف تلویزیون در پانصدمین برنامه‌اش مهمان ویژه‌ای دارد؛ همسر سابق اش که هنرپیشه معروفی است مهمان این قسمت برنامه است و آنها باید روبروی همدیگر بنشینند و در کمال آرامش برنامه را اجرا کنند اما سایه همسر جدید مجری که او هم هنرپیشه معروفی است لحظه‌ای دست از سر آنها برنمی‌دارد... . معصومه رحمانی و بهنام شرفی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان تایین شده است.

 

همچنین نمایش «هدیه مرموز» نام اثر دیگر سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد بوده که با نویسندگی و طراحی یاسر خاسب از ساعت 20 چهارشنبه 4 مردادماه برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: هدیه مرموز روایت تولد تا مرگ انسان است در ارتباط با موجودی از دنیای دیگر... حضور بی واسطه ی روح و جسم و جان و انرژی بی نهایت... یک مواجهه ی انرژیک و نفس گیر... . این اثر با بازی یاسر خاسب تا 4 شهریور ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «سفید برفی و هفت کوتوله» نیز اثریست به نویسندگی، طراحی و کارگردانی: نصیر ملکی جو که از ساعت 21:30 پنجشنبه هفته پیش رو اجرای خود را در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می کند. این نمایش با بازی نگین خامسی، سروش شاکر، امیر حسین طاهری، پگاه کاظمی، محسن نوری تا یکشنبه 2 مهرماه برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر هنوز مشخص نشده است.

 

نمایش «گفت و گوی برجای ماندگان» نام نمایشی است به نویسندگی محمد زارعى و با طراحی و کارگردانی میلاد شجره که از سه شنبه 10 مرداد ماه در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه رفته است. این نمایش با بازی رضا بهبودى، محمد صادق ملک، باران کوثرى، محسن نورى، محمد خاکساری و امین اسلامی تا جمعه 3 شهریور ماه هرشب ساعت 19 به مدت 80 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 35 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

همچنین نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی از سه شنبه 31 مرداد ماه نمایش خود را در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده و تا پایان شهریور ماه هرشب ساعت 21:30 برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. گلاب آدینه، محمدرضا مالکی، شهرام مسعودی، علیرضا ناصحی، وحید نفر، محمدرضا آزادفرد، افشین هاشمی، مسیح کاظمی، فاطمه حیدری‌فر، الناز سلیمانی، احسان بیات‌فر، مانیا علیجانی، صبا گرگین‌پور، محمد دائی‌چین، مهدی پناهی، مبین دودانگی، معین طاهری‌طاری، صابر گل‌‌محمدی و مونا فرجاد بازیگرانی هستند که در این نمایش دوساعته به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 25، 30، 35، 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی، نام اثریست که پیش ازین قرار بود در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رود. این نمایش از ساعت 20:30 پنجشنبه 5 مرداد ماه در سالن یک پردیس تئاتر شهرزاد اجرای خود را آغاز کرده و تا 1 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. حامد بهداد، بهناز نازی، کامبیز امینی، کتانه افشاری نژاد، محسن گودرزی، بهار نوحیان، مرجان فریقی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پرداند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 50 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

همچنین نمایش «پچ پچه های پشت خط نبرد» نام نمایش دیگر سالن 1 پردیس تئاتر شهرزاد بوده که از چهارشنبه 25 مرداد ماه نمایش خود را در این سالن آغاز کرده است. این نمایش به نویسندگی علیرضا نادری، با کارگردانی اشکان خیل نژاد و با بازی محمد اشکان‌فر، سینا بالاهنگ، حمید رحیمی، کیوان ساکت‌اف، محمدهادی عطایی، مهدی فریضه، امیراحمد قزوینی، نوید محمدزاده تا 25 شهریور ماه هرشب ساعت 22:30 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر براساس مکان صندلی مورد نظر 30 و 40 هزار تومان تایین شده است.

 

پایتخت؛ یک سالن و سه نمایش!

نمایش «سرخ، سفید، آبی» به نویسندگی رویا افشار و با طراحی و کارگردانی سروش طاهری از یکشنبه ۱۵ مرداد ماه نمایش خود را در مجموعه تئاتر پایتخت آغاز کرده و تا چهارشنبه ۱۵ شهریور هرشب ساعت 17 برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. مانلى حسین پور، احمدداودى، محمد نژاد، سعید تقوایی، سعید مصطفایی، آوا صدر واثقی، لیلا زارع، شیما حکیم پور، ماهان ره شناس، مرتضی شمیران، الهام عباسیان، کسری محمدی، محمد مهدی توکلی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «خداحافظ» به نویسندگی محمد یعقوبی و با کارگردانی آریان رضایی از ساعت 18:30 پنجشنبه 2 شهریور ماه در تئاتر پایتخت به صحنه رفته و تا 6 مهرماه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: نمایش خداحافظ به مسائل و مشکلات روابط زنان و مردان در زندگی زناشویی می پردازد و شیوه ی اجرایی آن به صورتی است که تماشاگران هم تبدیل به بازیگر و نمایشنامه نویس می شوند... . شیدا یوسفی و فرامرز قلیچ خانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. این نمایش برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود اما علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «عمل کشتن» به نویسندگی و کارگردانی رضا جعفرمدار از یکشنبه 22 مرداد ماه نمایش خود را در مجموعه تئاتر پایتخت آغاز کرده و تا چهارشنبه 22 شهریورماه هرشب ساعت 20:30 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در یک شهر بی نام و نشان، یک جشنواره تئاتر در حال برگزاری است و گروه های مختلفی از کشور های جهان برای اجرا آمده اند. این جشنواره در یک روز برگزار می شود، بدلیل عدم امکانات همه در یک سالن مشترک اجرا می روند... . هدیه اصفهانى، على خسروجردى، حمید رشید، علیرضا شاندیز، امید شوندى، عدنان فراهانى، پریا قانع، سینا کولانى، آزاده مشعشعى، غزاله مشعشعى بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

مشایخی با یک اجرا همه را غافلگیر کرد!

نمایش «مخمصه» به کارگردانی سید رسول حسین پور از ساعت 20:45 دوشنبه 16 مرداد ماه میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی شده است. این نمایش با بازی عسل غروی، البرز احمد خانی، محمدحسین شکیبا، یاسمن حسینی و مهتا ترابی تا 7 شهریور ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

 

 

 

 




نظرات کاربران