در حال بارگذاری ...
دوشنبه ۳۰ مرداد

"پسران تاریخ" ساعت ۱۸ به‌صحنه می‌رود

ساعت اجرای نمایش "پسران تاریخ" به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد در روز دوشنبه ۳۰ مرداد از ۲۰ به ۱۸ تغییر یافت.

به گزارش ایران تئاتر نمایش "پسران تاریخ" نوشته الن بنت و کارگردانی اشکان خیل‌نژاد دوشنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۸ به‌صحنه می‌رود.
الن بنِت در این متن به سراغ نقد بی‌رحمانه‌ی جامعه‌ی بریتانیایی نیمه‌ی دوم قرن بیستم به این‌سو می‌رود؛ تاختن به ارزش‌های تاریخی، هویتی، آموزشی، اجتماعی، جنسی و سیاسی این جامعه؛ همان چیزهایی است که متن لحظه‌ای برای برکشیدن و تجسم بخشیدن به آن‌ها پا پس نمی‌کشد. در این مسیر، الن بنِت ارجاعاتی از ادبیات گوتیک گرفته تا شکسپیر، از الیوت گرفته تا هوسمان، از فیلم‌های کالت این جامعه تا سایر عناصر فرهنگ روزمره را در متن خود انباشته می‌کند. انباشتنی که هرلحظه یادآوری می‌کند که چگونه نسلی از نوجوانان این جامعه می‌تواند زیر آوار این کلمات، ذره‌ذره و گام‌به‌گام با برجسته ساختنِ ویژگی‌های قومی، زبانی و هویتی خود در جهانی که در حالِ از دست دادنِ ساختار سنتی دولت-ملت خود است، ارزش‌های نوین خود را بر این ذخایر ادبی بنا سازد. بنِت خود در مقدمه‌ی نمایشنامه شرحی از تجربه‌ی زیسته‌ی خود در چنین موقعیتی ارائه می‌دهد: یک مرکز پیش‌دانشگاهی که می‌خواهد نوجوانانِ خود را برای ورود به آنچه آکسبریج – لغتی جعلی از ترکیب دو واژه‌ی آکسفورد و کمبریج- می‌نامد آماده سازد.
در "پسران تاریخ" محسن ابوالحسنی، مجید آقاکریمى، مهرداد بابایی، سینا بالاهنگ، محمد برهمنی، سجاد حمیدیان، حامد رسولی، حمید رحیمی، مهدی شاهدی، مریم نورمحمدی و امیرمسعود واعظ‌تهران به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه این نمایش آمده: مدرسه، همه‌اش همین بود، تا جایی که به من مربوط می‌شد، برمی‌گردم مدرسه!
از دیگر عوامل این نمایش می توان به  محسن ابو‌الحسنی(برگردان)، یوسف باپیرى و مجتبى کریمى(مشاوران هنری)،‌ اشکان خیل‌نژاد(طراح صحنه)، محمد موسوی(مشاور و مجری صحنه)، محمد رسولی(طراح نور)، مریم نورمحمدی(طراح لباس)، مهدی دوایی(طراح پوستر و بروشور)، سارا اسکندری(طراح گریم)، حانیه موسوی و صبا تقوى(طراح صدا)، مهرداد متجلی(عکاس)، مهرداد بها‌ءالدینی(مدیر تولید)، شیما اسماعیل‌زاده(دستیار کارگردان)، محمدرضا رشیدی(مدیر صحنه)، شهرزاد رحمانی(منشی صحنه)، شجاع گیاهی(فیلم و آرشیو تمرین)، نفیسه حاجى‌زاده و پویا حسنی(تمرین نگاری)، گروه تئاتر تازه(تهیه کننده)، گروه وی‌یو(مدیر تبلیغات)، عسل عباسیان(مشاور رسانه و مدیر روابط عمومی)، امیر قالیچی(تبلیغات مجازی) و مریم دیهول(ساخت و تدوین تیزرهای تبلیغاتی) اشاره کرد.
"پسران تاریخ" تا ۸ مرداد ساعت ۲۰ در سالن چارسو مجموعه تئاتر شهر به‌صحنه می‌رود.
علاقه‌مندان برای تهیه بلیط می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با دو بازیگر نمایش «خبرنگار بی‌خبر»

بداهه، اسلحه بازیگر در اجرای نمایش محیطی است
گفت‌وگو با دو بازیگر نمایش «خبرنگار بی‌خبر»

بداهه، اسلحه بازیگر در اجرای نمایش محیطی است

محمدهادی عطایی و مهدی ضیائیان‌پور، بازیگران اثر اجرایی «خبرنگار بی‌خبر»، تئاتر محیطی را پلی برای آشتی مخاطبان با تئاتر صحنه‌ای دانستند و همچنین بر نقش پُر رنگ بداهه در این گونه نمایشی، تاکید کردند.

|

نظرات کاربران