در حال بارگذاری ...
با 242 رای موافق توسط نمایندگان مجلس

سیدعباس صالحی بر کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست

سیدعباس صالحی با کسب ۲۴۲ رای موافق از مجلس شورای اسلامی، بر کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نشست.

به گزارش ایران تئاتر در جلسه علنی نوبت امروز 29 مردادماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی وزاری پیشنهادی رئیس جمهور برای کابینه دولت دوازدهم، به سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و راشاد اسلامی با 242 رای موافق در برابر 25 رای مخالف و 21 رای ممتنع، رای اعتماد دادند.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در جایگاه دفاع و ارائه برنامه‌هایش در حوزه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در صحن مجلس شورای اسلامی سخنرانی  کرد.

سیدعباس صالحی که در دولت یازدهم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده داشت، بعنوان یکی از چهره‌های علمی کشور که هم تحصیلات عالی دانشگاهی و تحصیلات حوزوی دارد در دانشگاه رشته فلسفه خوانده و در دو حوزه مشهد و قم نیز به تحصیل علوم دینی پرداخته است.

از جمله سوابق علمی و پژوهشی سیدعباس صالحی می‌توان به همکاری علمی با پروژه تفسیر راهنما اشاره کرد. این تفسیر اثر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که کار تدوین آن در زندان آغاز شد و از سال 1367 به بعد در مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه یافت. تالیف و ارایه بیش از 50 مقاله در نشریات تخصصی و علمی پژوهشی و تدوین و نشر سه کتاب «دین و دولت در قرون میانه» (عروج، 1374)، «فرد و دولت در اندیشه شیخ مفید و سید مرتضی» (بوستان کتاب، 1378) و «نص محوری در امامت» (بوستان کتاب، 1392) از دیگر فعالیت‌های این چهره فرهنگی است.

عضویت در هیات مدیره منصوب مقام معظم رهبری در دفتر تبلیغات اسلامی از سال 76 تا 81 (دو دوره)، عضو هیات امنای منصوب مقام معظم رهبری در دفتر تبلیغات اسلامی از سال 81 تاکنون (سه دوره)، عضو شورای تدوین آثار مقام معظم رهبری (از 74 تا 77)، مسوول شورای برنامه‌ریزی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (سال‌های 76 تا 83)، عضویت در شورای «مهندسی فرهنگی» (شورای عالی انقلاب فرهنگی) از 85 تا 87، عضو اندیشکده فرهنگ (تدوین الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت)، عضو هیات مدیره بنیاد پژوهش‌های اسلامی و .... از جمله سمت‌های صالحی در حوزه مدیریت فرهنگی است.




نظرات کاربران