در حال بارگذاری ...
فرید قبادی در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

در نمایش جدید شهرام کرمی ایفای نقش می کنم

«چه کسی سهراب را کشت» نمایش معاصری است درباره اهمیت و جایگاه خانواده که شهرام کرمی آن را کارگردانی می کند.

فرید قبادی بازیگر باسابقه و ارزنده تئاتر است که بازی درخشانش در نمایش ترور در نقش ابن ملجم مرادی برای خیلی از مخاطبان  به‌یادماندنی شد و برای همین نمایش جایزه بهترین بازیگر جشن خانه تئاتر را به دست آورد. قبادی در  نمایش‌هایی نظیر آخرین بداهه به کارگردانی محمدحسن شریعتی تهران در تالار مولوی، عقاب به کارگردانی منصور پاک‌بین؛ سکوت یک نگاه به کارگردانی مرتضی غلامی؛ به خاطر زیبا به کارگردانی محمدرضا عطایی فر وکالون و قیام کاستلیون به کارگردانی آرش دادگر ایفای نقش کرده. هم‌چنین نمایش بچه‌های نیمه‌شب نوشته منوچهر اکبر لو را کارگردانی و در مجموعه تلویزیونی حلقه سبز به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بازی کرده.

قبادی درباره فعالیت‌های جدید بازیگری خود بیان کرد: چند پیشنهاد بازی در تلویزیون و سینما داشتم که به دلیل همزمانی با نمایش دیگرم نتوانستم قبولشان کنم و مدتی است که در تمرینات نمایش چه کسی سهراب را کشت به کارگردانی شهرام کرمی حضور دارم. هم‌چنین مدتی قبل به دعوت دوستانم در برنامه مسابقه دست‌پخت به‌عنوان بازیگر مهمان حضور داشتم.
وی درباره حضور در این نمایش عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلم سابقه  درخشان و خوب شهرام کرمی و ویژگی نقشم بود. در این نمایش که محصول گروه تئاتری شایا است؛ بازیگرانی نظیر محمدشاه محمد لو، رویا افشار، سروش طاهری و حسین پورکریمی ایفای نقش می‌کنند.
این بازیگر درباره مضمون نمایش تصریح کرد: مضمون نمایش چه کسی سهراب را کشت که کار معاصری است درباره اهمیت و جایگاه خانواده است و کار جنبه رئالیستی پررنگی دارد. این خانواده که جز طبقات متوسط جامعه هستند، براثر بروز حادثه‌ای در زندگی‌شان دچار بحرانی می‌شوند. هم‌چنین تمرینات نمایش در مجموعه تئاتر شهر پیگیری می‌شود.
قبادی در پایان درباره نقشش عنوان کرد: من در این نمایش پدر خانواده را بازی می‌کنم. این پدر شخصیت آرامی و منطقی دارد و تلاش می‌کند شرایط به وجود آمده را مدیریت کند تا خانواده از بحران و چالش خلاص شود.


گفت‌وگو از احمد محمد اسماعیلی

 




نظرات کاربران