در حال بارگذاری ...
حسین عالم بخش خبر داد

بازبینی آثار جشنواره‌ نقالان علوی از چهارشنبه آغاز می‌شود

حسین عالم‌بخش ضمن اعلام این خبر که بازبینی آثار جشنواره‌ نقالان علوی از چهارشنبه آغاز می‌شود گفت : دومین جشنواره‌ی سراسری نقالی و پرده‌خوانی «غدیر» (نقالان علوی) به مراتب باشکوه‌تر از دوره‌ی قبل برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر حسین عالم‌بخش؛ دبیر دومین جشنواره‌ سراسری نقالی و پرده‌خوانی «غدیر» (نقالان علوی)؛ با بیان این مطلب افزود: ثمرات و برکات اولین جشنواره‌ نقالان علوی باعث شد تا امسال جشنواره، بزرگتر و باشکوه‌تر از سال گذشته، برنامه‌ریزی شود و به یاری خدا این رویداد از 13 تا 17 شهریورماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بازبینی و ارزشیابی آثار متقاضیان توضیح داد: بسیاری از متقاضیان، فیلم آثارشان را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند و برخی دیگر که خواستار بازبینی حضوری بودند در روز چهارشنبه- اول شهریورماه- با حضور اعضای هیات انتخاب و ارزشیابی، آثارشان مورد بازبینی قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است که آقایان داود فتحعلی‌بیگی، دکتر محمدحسین ناصربخت، دکتر اردشیر صالح‌پور و مرشد محسن میرزا علی، کار انتخاب و ارزشیابی آثار را برعهده خواهند داشت.

این مدیر فرهنگی همچنین به اهداف برگزاری جشنواره‌ی نقالان علوی اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف تعیین شده از سوی شورای سیاست‌گذاری جشنواره، تقویت هنر نقالی و پرده‌خوانی و همچنین ایجاد انگیزه و پرورش نقالان و پرده‌خوانان در رابطه با موضوع عید غدیرخم است. وقتی با نقالان حاضر در دوره‌ی اول جشنواره صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم این رویداد باعث شده تا فعالیت ایشان رونق تازه‌ای بگیرد و به قول خودشان، طی سال گذشته تماس‌ها و دعوت‌های بیشتری برای اجرای برنامه داشته‌اند. از این رو معتقدیم قدم‌های اولیه درست برداشته شده و در تلاش هستیم تا در دوره‌ی دوم، وسعت و شکوه جشنواره بیش از گذشته باشد.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: زنده نگه داشتن معارف ولایت علوی و نیز ترویج و به کارگیری هنر اصیل نقالی برای احیای متون غنی ادبی با محوریت ولایت نیز از جمله اهداف جشنواره است که با مرور بازخورد‌های برگزاری جشنواره، نشانه‌های تحقق اهداف کاملا هویدا و قابل بررسی است. از این رو حمایت بیشتر از این رویداد فرهنگی ثمرات چند وجهی خواهد داشت. امسال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همکاری و همراهی خوبی با ما داشته و امیدواریم در سال آینده نهاد‌ها و ارگان‌های همسو با اهداف جشنواره، همراهی و تعامل بیشتری با ما داشته باشند.

وی اضافه کرد: جشنواره‌ی نقالی و پرده‌خوانی «غدیر» تنها جشنواره‌‌ای است که به طور تخصصی و به صورت سراسری به هنر نقالی با رویکرد فرهنگ علوی می‌پردازد. این رویداد به نوبه‌ی خود از اهمیت بسیاری برخوردار است که این دوره و در سال‌های پیش رو، حتما ارگان‌های مرتبط با هنرهای نمایشی و نیز نهاد‌های مجری نشر فرهنگ علوی و ولایی به اهمیت و شایستگی این رویداد پی خواهند برد.

حسین عالم‌بخش در پایان گفت: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به عنوان بانی و مجری برگزاری جشنواره‌ی نقالان علوی از هیچ کوششی دریغ‌ نکرده است اما به شخصه امیدوارم تعامل و هم‌افزایی دیگر سازمان‌ها بتواند قدم‌های رو به تحقق اهداف جشنواره را بلند‌تر و مستحکم‌تر نماید.

خاطرنشان می‌شود دومین جشنواره‌ی سراسری نقالی و پرده‌خوانی «غدیر» (نقالان علوی) به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از 13 تا 17 شهریورماه در تهران برگزار می‌شود. 




نظرات کاربران