در حال بارگذاری ...
سعید اسدی بیان کرد:

برگزاری رپرتوار گروه «وَ ناگهان» گفت و گو میان نسل گذشته و آینده است

در دومین هفته‌ی اجرای رپرتوار سه نمایش اقتباسی گروه  «و ناگهان» به سرپرستی روزبه حسینی، سعید اسدی به‌عنوان یکی از داوران این رپرتوار عنوان کرد: دیدن ِجوانان یعنی دیدن ِزیبایی.

به گزارش ایران تئاتر در دومین هفته‌ی اجرای رپرتوار سه نمایش اقتباسی گروه  «و ناگهان» به سرپرستی روزبه حسینی، سعید اسدی کارگردان و پژوهشگر تئاتر و مدرس دانشگاه، به‌عنوان یکی از داوران این رپرتوار در تماشاخانه‌ی استاد انتظامی خانه‌ی هنرمندان، به تماشای «مزاحم بورخس نشو» دومین نمایش از این سه نمایش اقتباسی به کارگردانی مرتضا حقیقت‌بیان نشست. 
اسدی پس از تماشای این نمایش به عنوان یکی از داوران رپرتوار گروه «وَ ناگهان» درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری و داوری عنوان کرد: این رخداد فراتر از فضایی است که در تئاتر دولتی یا رسمی وجود دارد و معمولاً فرآیندی برای داوری و انتخاب مجموعه ای از آثار است. روزبه حسینی به شکل خصوصی در گروه «و ناگهان» و با حضور جوانان گروه خود، متن‌های نوشته‌ی خودش را به صحنه می برد. جوانی یک حسن  است؛ یک نیرو و زیبایی است .دیدن جوانان یعنی دیدن زیبایی، یعنی دیدن آینده و ترغیب جوانان یعنی ساختن آینده و از این بابت باید به روزبه حسینی  تبریک گفت  به خاطر احترامی که  به تئاتر گذاشته‌است؛ آن هم در روزگاری که تئاتر کار کردن بسیار دشوار است. سه گروه که  در واقع با یک‌دیگر همراه و هم‌نفس اند و حتی یکدیگر را راهنمایی و هدایت می‌کنند و فرهنگ این همراهی را اشاعه می‌دهند. 

دبیر دو دوره جشنواره تئاتر فجر در ادامه افزود: در واقع برگزاری این رپرتوار، می‌تواند چند معنی داشته باشد؛ یکی گفت‌وگو میان گذشته و آینده؛  گفت‌وگوی کسانی که تجربه دارند و کسانی که در حال تجربه اندوزی هستند و در خلال این گفت‌وگو، دو افق و دو زاویه دید متفاوت با یک‌دیگر ترکیب می‌شوند و تماشاگر می‌تواند برآیند ترکیب این دو افق را در این سه نمایش ببیند. دیگر این که جنبه‌ی تشویقی برای هنرمندان حاضر در رپرتوار دارد، که در عین حال خود را در معرض آرایی که هر روز از تماشاگران نمایش‌ها اخذ می‌شود و نیز رای‌های داوران این رپرتوار قرار داده‌اند. در این روند، جوان‌ها می‌توانند تاثیر کار خودشان را ببینند و بازخوردی روشن‌تر از کارشان دریافت کنند و این می‌تواند در نهایت به یک فرایند آموزشی ختم شود و مسیری را ایجاد کند به سمت کاری  حرفه ای‌تر، پخته تر و شایسته تر.

این مدرس دانشگاه  و نظریه‌پرداز هنرهای نمایشی در پایان درباره‌ی نمایش «مزاحم بورخس نشو» دومین نمایش از این رپرتوار نیز بیان کرد: این نمایش، بسیار شایسته‌ و ویژگی‌هایی را که گفته‌شد در خود دارد. امیدوارم پس از تماشای هر سه نمایش، در نهایت اثری که شایسته تر از دیگری است  با رای داوران و تماشاگران انتخاب شود. به همه‌ی این جوانان برای روحیه‌ی بسیار خلاق و پر انرژی‌شان تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

دومین نمایش رپرتوار سه نمایش اقتباسی و ناگهان، «مزاحم بورخس نشو!» به کارگردانی مرتضا حقیقت‌بیان و نویسندگی   روزبه حسینی، از یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه به مدت پنج‌شب در تماشاخانه‌ی انتظامی ساعت 19به صحنه می رود.علی افشاری، سهیل بابایی و پریسا صنعت‌کار، در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.
 




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است

روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفت‌انگیزی، کفه کیفیت تولیدات استان‌ها نسبت به نمایش‌های تهران سنگین‌تر بود.

|

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

روزبه حسینی: هنرهای نمایشی و بومی ما به‌عنوان میراث ناملموس قدمت بیشتری نسبت به برخی از دیگر داشته‌های فرهنگی و هنری‌ ایران زمین در طول سالیان دراز دارند اما متأسفانه کمتر موردتوجه قرار ...

|

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران