در حال بارگذاری ...
آلبرت بیگجانی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

میزبانی جشنواره هایفست از ۱۰گروه نمایشی دنیا

آلبرت بیگجانی از حضور ده گروه‌ تئاتری از ۱۰ کشور جهان در پانزدهمین فستیوال بین‌المللی هایفست ارمنستان خبر داد.

آلبرت بیگجانی دبیر بخش ایران فستیوال هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره برنامه‌های این جشنواره گفت: امسال در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر هایفست، ده گروه تئاتری از 10 کشور جهان در کنار گروه‌های تئاتری کشور ارمنستان آثار خود را اجرا می‌کنند.

بیگجانی با بیان اینکه قطعا از ایران نیز آثاری در این جشنواره حضور خواهند داشت، افزود: هنوز انتخاب آثار ایرانی نهایی نشده ولی هنرمندان ایرانی هم در بخش خیابانی و هم در بخش صحنه‌ای امسال در جشنواره هایفست اجرا خواهند داشت.

او همچنین با اشاره به برگزاری سه ورک شاپ با حضور سه مدرس مطرح بین‌المللی در پانزدهمین جشنواره تئاتر هایفست، اضافه کرد: امسال گروه‌های دانشجویی ایرانی و علاقه‌مندان تئاتر می‌توانند با ثبت نام از این ورک‌شاپ‌ها استفاده کنند. اطلاعات تکمیلی درباره هزینه ثبت‌نام و نحوه حضور در این ورک‌شاپ‌ها نیز به زودی اعلام می‌شود.

جشنواره بین‌المللی تئا‌تر هایفست امسال از 11 تا 19 مهرماه در شهر ایروان پایتخت ارمنستان برگزار می‌شود.

در این جشنواره علاوه بر اجرای آثار نمایشی در ژانر‌ها و گونه‌های مختلفی از جمله؛ درام، کمدی، پانتومیم، سیرک، موزیکال، تئا‌تر خیابانی و...، سمینار‌ها و کلاس‌هایی نیز هم برای شرکت‌کنندگان و هم برای تماشاگران به منظور آشنایی با آثار هنری جهان و امکان مبادله تجربیات و ایده‌های نو در عرصه تئا‌تر برگزار می‌شود.




نظرات کاربران