در حال بارگذاری ...
همراه با آثار نمایشی کشورهای حوزه دریای خزر

«رابینسون و کروزوئه» در جشنواره تئاتر بیان قزاقستان به صحنه می‌رود

اولین جشنواره بین‌المللی تئاتر بیان مختص کشورهای حوزه دریای خزر از ۲۴ تا ۲۸ آگوست(۲ تا ۶ شهریور) در شهر آکتائو جمهوری قزاقستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر از کشور ایران  گروه نمایشی آینا تبریز  با نمایش «رابینسون و کروزوئه» اثر علیرضا کوشک جلالی شرکت کرده و قرار است در روز ۲۷ آگوست اجرا داشته باشد.
داوران این جشنواره از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان ،روسیه،قزاقستان و .. قرار است آثار را بررسی و قضاوت کنند.
همچنین در این دوره جشنواره  بخاطر ت هشتادمین سال تولد  هنرمند شهیر تئاتر و سینمای  قزاقستان  حسن علی آشیم اف  این جشنواره بنام او افتتاح و مراسم تجلیل از ایشان برگزار خواهد شد.
بامداد روز ۲۴ آگوست گروه نمایشی آینا بعنوان تنها نماینده کشورمان با استقبال ستاد جشنواره در فرودگاه آکتائو وارد این کشور شد.
در این استقبال هنرمندان تیاتر و اعضای ستاد برگزاری جشنواره با لباس های ملی و با پذیرایی شیرینی و شکلات محلی از داوران مهمان و گروه نمایشی ایرانی به ایشان  خوش آمد گفتند.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره استاندار و مدیران فرهنگی و سیاسی استان منگستای قزاقستان  حضور داشتند همچنین  دکتر  ادیب سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر آکتائو نیز حضور داشته و با گروه ایرانی دیدار داشتند.
گروه آینا به سرپرستی علی فتوحی  با حضور رشاد معینی  فاطمه عبدویسیان  و شلاله  قدسی و با همراهی اتابک نادری به این جشنواره اعزام شده اند.

 




مطالب مرتبط

نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک
نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک

حمیدرضا کاظمی‌پور*: یک گروه بازیگران تئاتر در حال آماده‌سازی اجرایی برای صحنه هستند و در خلال آماده‌سازی اثر برای اجرا، نقبی بر فرایندهای پیچیده تولید، آماده‌سازی و پشت‌صحنه تئاتر ...

|

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران