در حال بارگذاری ...
یادداشت سید علی صالحی بر نمایش «شب دشنه های بلند»

در برهوت

ایران تئاتر:نمایش " شب دشنه های بلند " به نویسندگی و کرگردانی على شمس تا پایان شهریور در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه می رود.

ایران تئاتر- سید علی صالحی : این نمایش‌نامه خاص، با اجرایی غافلگیرکننده ( لحظه‌به‌لحظه در خلال دیالوگ‌های ظریف ، ساده و درگیر ) یکی از مؤثرترین تئاترهایی بوده که این‌همه با جانِ من مأنوس بوده است . دلیریِ دیالوگ‌ها و خرد خیزیِ بازی‌ها بی‌نظیر است . چه برنوشتِ خاصی بر پیشانی این روزگار و چه بازیگری باورپذیری بر صحنه این زندگی . نوشتار یک‌سو ، کارگردانی ... دیگر سو و جبهه سوم ؛ ناظرین ، شاهدان ، مردم ، اهل تماشا ..! سه سویه خاص که در یک نقطه برگزیده به هم می‌رسیدند . این گردابِ هوش‌ربا ، دم‌به‌دم با حرکت و واژه و جسارت ، جهانِ انسانِ معاصر را به سخره می‌گرفت و هم بر او می‌گریست . نمایشی نگران که اضطراباتِ زمانه ما را در چرخشی هول‌انگیز به رخ همین زمانه می‌کشید . مرحبا تئاتر مستقل ما . شب دشنه‌های بلند یا زیستن در ظلمات قداره‌ها از هر حیث دیدنی ، شنیدنی و ملموس است . من ممنونم از نبوغ نسلی که آمده تا همه حواسِ این کهنه رباط را به هم بریزد.

سام کبودوند، فرزین محدث، مرضیه وفا مهر، رامین سیاردشتی، مارال فرجاد، سجاد تابش از بازیگران نمایش شب دشنه های بلند هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به پوریا شکیبایى (راوی) ، نشاط پور فراهانى(تهیه‌کننده) ، امیرحسین دوانى(طراح صحنه ) ، مقدى شامیریان(طراح لباس ) ، بابک کیوانى(طراح موسیقى) ، ثمین سالک، سمیه فراهانى(طراح گریم ) ، على کوزه گر (طراح نور )  اشاره کرد.

" شب دشنه‌های بلند " تا 31 شهریور همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19 در تماشاخانه مستقل به روی صحنه می‌رود.

 




نظرات کاربران