در حال بارگذاری ...
مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی :

بازسازی اداره تئاتر در سال جاری آغاز می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد که نقشه‌های نهایی بازسازی اداره تئاتر تهیه شده و بازسازی این بنای قدیمی تئاتر در سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت بازسازی بنای قدیمی اداره تئاتر که چند سالی تعطیل و غیرقابل بهره‌برداری شده، گفت: خوشبختانه کار توسط دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشاور سپرده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار و نقشه های بازسازی این بنای تئاتری تهیه شد.

او اظهار کرد: طبق نقشه‌های نهایی بازسازی اداره تئاتر، این بنا دارای یک سالن اصلی، دو سالن فرعی اما استاندارد با قابلیت اجرای نمایش و چهار پلاتوی تمرین است. همچنین فضاهای جانبی با یک طراحی جالب برای این بنا در نظر گرفته شده است.

شفیعی یادآور شد: نقشه‌ها به شهرداری تهران ارائه شده تا پروانه ساخت اداره تئاتر صادر شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه اعتباری برای اجرای طرح بازسازی اداره تئاتر در سال ۹۶ در نظر گرفته شده است، درباره وضعیت خریداری ملک مجاور اداره تئاتر گفت: نقشه‌های بازسازی برای فضای موجود طراحی شده است اما پیگیری برای خرید ملک مجاور بنا نیز ادامه دارد.

او تأکید کرد: سند اداره تئاتر که به نام وزارت ارشاد زده شد و اعتباری نیز که برای بازسازی این بنا در نظر گرفته شد اتفاقات مثبتی است که درباره اداره تئاتر رخ داده و قبلا چنین امکان و شرایطی ممکن نبود.

شفیعی اظهار امیدواری کرد که با صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری تهران، کار بازسازی اداره تئاتر در سال جاری آغاز شود.




مطالب مرتبط

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران
اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران

اتابک نادری می‌گوید بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی تلاش کرده‌‌اند تا در این سال‌ها، سندها، کتاب‌ها و عکس‌های تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی موزه‌ای راه‌اندازی شود که امید است ساختمان سابق اداره تئاتر، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به چنین مکانی ...

|

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بهره‌برداری و تجهیز زیرساخت‌های تئاتری کشور از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس بازدید کرد.

|

نظرات کاربران