در حال بارگذاری ...
در تالار قشقایی تئاتر شهر

سفیر ارمنستان به تماشای «آرسن» نشست

آرداشس تومانیان سفیر ارمنستان در شامگاه پنجم شهریور ماه ۹۶ با حضور در تالار قشقایی تئاتر شهر به تماشای «آرسن» نشست.

به گزارش ایران تئاتر آرداشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران با هیئت همراه خود به دعوت از گروه تئاتر سپنتا از هفدهمین اجرای تئاتر آرسن نوشته  کارینه خودیکیان، برگردان آندرانیک خچومیان به کارگردانی بهزاد صدیقی دیدن کرد.
آرداشس تومانیان پس از پایان اجرای آرسن ، با حضور در پشت صحنه این تئاتر به کارگردان، بازیگران و عوامل اجرایی تئاتر آرسن خسته نباشید گفت و از آنان تقدیر و تشکر کرد که متنی از نمایش نامه نویس معاصر ارمنی را به صحنه بردند.‌
وی در ادامه ی دیدار و‌گفت و گو با عوامل تئاتر آرسن گفت: اجرای تئاتر آرسن به کارگردانی بهزاد صدیقی مرا مشعوف کرد این اجرا، بازی های عالی و کارگردانی سنجیده و‌ محکمی داشت که  تماشاگران نیز به خوبی با آن ارتباط برقرار کردند. بی تردید یکی از بهترین اجراهایی بود که در طول سال های اخیر از نمایش نامه ی ارمنی توسط یک کارگردان ایرانی دیدم.  
وی در پایان این دیدار صمیمانه با گروه تئاتر سپنتا  ابراز امیدواری کرد به زودی شرایط اجرای این اثر در ارمنستان فراهم شود و سایر هموطنان ارمنی هم این تئاتر را در شهر ایروان تماشا کنند.
در این دیدار ، بهزاد صدیقی، کارگردان تئاتر آرسن و سر پرست گروه سپنتا از حضور سفیر ارمنستان و هیئت همراه ایشان در اجرای هفدهمین شب این تئاتر سپاسگزاری کرد و یادآور شد:  به سبب وجوه  مشترک فرهنگی و اجتماعی دو ‌کشور ایران و‌ارمنستان، برخی از آثار ادبیات نمایشی دو کشور به لحاظ موضوعی به یکدیگر بسیار نزدیک هستند و مخاطبان هر دو فرهنگ به خوبی با این نوع از آثار ارتباط لازم را برقرار می کنند.
صدیقی در پاسخ به این پرسش سفیر ارمنستان که چگونه کارینه خودیکیان را می شناسند و اثری از او‌ را انتخاب کرده است گفت: طبیعتا متن توسط مترجم، آندرانیک خچومیان به من معرفی شد و من هم از طریق ارتباطات فرهنگی با نمایش نامه نویسان ارمنستان و نیز  از نزدیک با  نویسنده ی این اثر آشنا شدم. به هر حال در اجرای این اثر، نقش و حضور آندرانیک خچومیان را به عنوان مترجم این اثر نمی توان نادیده انگاشت هر چند در اجرای این متن بازنویسی هم انجام دادم و در طول تمرینات هم دچار تغییراتی شد اما شاکله ی متن و‌ داستان آن تغییر نکرد.
سفیر ارمنستان در تهران پیش از اجرا ی تئاتر آرسن، دقایقی نیز با پیمان شریعتی، مدیر تئاتر شهر، دیدار و گفت و‌گوی کوتاهی داشت.
شریعتی در این دیدار کوتاه به سفیر ارمنستان یادآورشد: تئاتر ارسن نخستین نمایش نامه از یک نمایش نامه نویس ارمنی است که در مجموعه ی تئاتر شهر به همت آقای بهزاد صدیقی و گروهش به اجرای عمومی درآمده است. امیدواریم که دیگر آثار ادبیات نمایشی ارمنستان هم در ایران اجراشود.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه این نمایش نامه ی ارمنی اجرای خوبی داشته است. نزدیکی مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و ارمنستان که همسایه ی یک دیگر  هستند، روابط فرهنگی هنری خوبی را ایجاد کرده است.     
این گزارش در پایان یادآور می شود گروه تئاتر سپنتا در هفدهمین شب اجرای تئاتر آرسن علاوه بر میزبانی سفیر ارمنستان در ایران و هیئت همراه ایشان ، میزبان مهمانان فرهیخته ای هم چون محمد متوسلانی، میکاییل شهرستانی، حسین سناپور، بیژن صمصامی، دکتر آندرانیک سیمونیان، رویا اسدی، حمید گلی، شاهپری خورشید فر، رضا چوبینه، هاسمیک کاراپتیان، رحیم رشیدی تبار، مریم منصوری، علی رضا قانونی و... بود.
گفتنی است اجرای تئاتر آرسن نوشته ی کارینه خودیکیان، برگردان آندرانیک خچومیان، بازنویسی و کارگردانی بهزاد صدیقی با بازی مائده طهماسبی، آیلار نوشهری و با حضور تصویری فرهاد آئیش در هفتم شهریور ماه ۹۶ در تالار قشقایی تئاتر شهر پایان می یابد.
علاقه مندان برای خرید بلیت این تئاتر می توانند به سایت ایران نمایش یا گیشه ی تئاتر شهر مراجعه کنند.

 




مطالب مرتبط

جمعه ۲۹ دی‌ در تالار ناصری خانه هنرمندان

آیین پایانی دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران برگزار می‌شود
جمعه ۲۹ دی‌ در تالار ناصری خانه هنرمندان

آیین پایانی دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران برگزار می‌شود

طی نشستی که امروز، (سه‌شنبه ۲۶ دی) در خانه تئاتر برگزار شد، محمد رحمانیان، دبیر دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با همراهی بهزاد صدیقی، دبیر اجرایی این جایزه، پوستر این رویداد هنری را رونمایی کردند و به ارائه توضیحاتی درباره روند برگزاری این دوره از جایزه ...

|

در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌ جدیدش را برای مخاطبان خواند
در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌ جدیدش را برای مخاطبان خواند

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»، یکی از جدیدترین نمایشنامه‌هایش را خواند و درباره‌ این اثر با مخاطبان گفت‌وگو کرد.

|

کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برگزار می‌کند

پنجمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس» با حضور شکوفه آروین
کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برگزار می‌کند

پنجمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس» با حضور شکوفه آروین

پنجمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس» با خوانش «درماندن در وضعیت آخر» توسط شکوفه آروین، نمایشنامه‌نویس این اثر در تماشاخانه استاد جوانمرد برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران