در حال بارگذاری ...
موفقیت نسیم سلیمانپور در فستیوال بین‌المللی تئاتر ادینبورو

«نسیم» برنده جایزه اسکات‌من 2017 شد

نمایش «نسیم» جدیدترین کار نسیم سلیمانپور نخستین جایزه «اسکات‌من» را در فستیوال ادینبورو فرنچ ۲۰۱۷  از آن خود کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نخستین جایزه تئاتری «اسکات‌من» همزمان با برگزاری فستیوال ادینبورو فرنچ در اسکاتلند به نمایش «نسیم» جدیدترین کار نسیم سلیمانپور کارگردان و نویسنده شناخته شده تئاتر کشورمان اهداء شد.

نسیم سلیمان‌پور که به خاطر اجرای نمایش موفق «خرگوش سفید، خرگوش قرمز» در کشورهای مختلف و با زبان‌های مختلف به چهره‌ای شناخته شده در سطح جهان تبدیل شده، امسال با جدیدترین نمایش خود با عنوان «نسیم» در فستیوال تئاتر ادینبورو حاضر شد.

نمایش «نسیم» که حال و هوایی شبیه به نمایش موفق «خرگوش سفید، خرگوش قرمز دارد » بدون هیچ تمرین و آمادگی قبلی شکل می‌گیرد و بازیگر روی صحنه برای اولین بار پاکت‌های مهر و موم شده‌ای را باز کرده و می‌خواند.

تیم منتقدان صفحات هنری روزنامه ملی اسکاتلند (The Scotsman) در سه هفته متوالی با بررسی آثار نمایشی در فستیوال ادینبورو فرنچ، جایزه «اسکات‌من» به آثار برگزیده  اهداء می‌کنند.

فستیوال ادینبورو فرنچ که از سال ۱۹۴۷ و همزمان با برگزاری فستیوال بین‌المللی تئاتر ادینبورو برگزار در پایتخت اسکاتلند برگزار می‌شود. این فستیوال با گذشت سال‌ها به‌مرور گسترده‌تر از گذشته شده و در حالیکه یکی از بزرگترین فستیوالهای هنری جهان محسوب می‌شود، اما همچنان عنوان فرعی را برای بازشناسی و حفظ فاصله‌اش با فستیوال بین‌المللی تئاتر ادینبورو حفظ کرده است.




نظرات کاربران