در حال بارگذاری ...

تقدیر احترام برومند از نصب کاشی‌های ماندگار توسط سازمان میراث فرهنگی

احترام برومند از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خاطر نصب دو کاشی ماندگار توسط این سازمان بر سر در خانه این زوج هنرمند قدر دانی کرد.

به گزارش ایران تئاتر احترام برومند بازیگر پیشکسوت و همسر زنده‌یاد داوود رشیدی پس از برگزاری مراسم سالگرد این هنرمند فقید و اهدا نشان داوود رشیدی به چهار هنرمند برگزیده خانواده رشیدی،  از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خاطر نصب دو کاشی ماندگار توسط این سازمان بر سر در خانه این زوج هنرمند، قدر دانی کرد. 

طرح نصب کاشی ماندگار بر سردر خانه‌های مفاخر به ‌منظور پیگیری کنوانسیون ۲۰۰۳ یونسکو که به پاسداری از میراث ناملموس بشری اشاره دارد، در دستور کار قرار گرفته است. در همین راستا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالروز درگذشت داوود رشیدی دو کاشی ماندگار به نام‌های احترام برومند و داوود رشیدی را بر سر در خانه این زوج هرمند نصب کرد.

احترام برومند نیز در واکنش به این اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این کار اقدام بسیار ارزنده‌ای است. بنده که خود را لایق نصب این کاشی نمی‌دانم، اما معتقدم باید در انتخاب افراد دقت‌ کرد و افرادی که واجد ارزش هستند انتخاب شوند تا ارزش این کار بسیار ارزشمند کم نشود.

او با بیان اینکه این اقدام ارزشمند نشان می‌دهد که میراث‌فرهنگی که یک نهاد دولتی است، به دانشمندان، نویسندگان، شعرا و هنرمندان اهمیت می‌دهد، اظهار امیدواری کرد که همه سلایق در این طرح مدنظر قرار داده شوند.

گفتنی است، براساس کنوانسیون ۲۰۰۳ یونسکو گنجینه‌های زنده بشری شناسایی و معرفی می‌شوند. در این طرح با شناسایی افرادی که نقشی در فرهنگ و هنر کشورمان دارند، کاشی ماندگار در سردر خانه‌های این مشاهیر و مفاخر نصب می‌شود. این اقدام باعث می‌شود افرادی که در این محله‌ها زندگی می‌کنند، نگاه متفاوت‌تری به محله و شهر خود داشته باشند.




نظرات کاربران