در حال بارگذاری ...
در فستیوال بین‌المللی تئاتر کاسپین

گروه تئاتر آینا تبریز نشان «مروارید خزر» دریافت کرد

گروه تئاتر آینا تبریز که با نمایش «روبینسون و کروزو» در فستیوال بین‌المللی تئاتر کاسپین به کشور قزاقستان سفرکرده بود عنوان مروارید خزر را دریافت کرد.

به گزارش ایران تئاتر علی فتوحی سرپرست گروه ضمن اعلام خبر فوق گفت: این گروه که با نمایش «روبینسون و کروزو» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و با بازی علی فتوحی و رشاد معینی برای شرکت در فستیوال بین‌المللی تئاتر کاسپین به کشور قزاقستان سفرکرده بود که روز گذشته پس از اتمام این فستیوال از طرف هیئت‌داوران شایسته دریافت عنوان «مروارید خزر» شناخته شد.
وی افزود: این عنوان بهترین عنوان جشنواره است و سایر اعضای گروه شلاله باحجب قدسی و فاطمه عبدویسیان هستند و اتابک نادری از طرف مرکز هنرهای نمایشی کشور این گروه را همراهی می‌کرد.
فتوحی ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی و مرکز هنرهای نمایشی کشور که مقدمات حضور در این فستیوال را فراهم نمودند گفت: حضور در این فستیوال و استقبال خوب تماشاگران اثبات کرد تئاتر تبریز و ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چنانکه در یک نشست رسمی بین هیئت‌داوران و شرکت‌کنندگان و منتقدان فستیوال برگزار شد عنوان شد که گروه آینا تبریز با نمایش روبیسون و کروزو یک اتفاق مهم و اجرای جریان ساز و متفاوت در عرصه بازیگری است و تئاتر ایران را باید بیشتر از سایر کشورها مورد دقت و بررسی قرار دهیم. آنچه در این فستیوال مشهود بود بازیگری در ایران باقدرت بیشتر و نگاه جدید روزهای روشن خوبی در پیش دارد.
فتوحی همچنین خبر داد: در پایان این فستیوال گروه آینا تبریز از طرف مدیر و سرپرست تئاتر ترکیه پروفسور اردال کوچوککومورجو جهت حضور در فستیوال بین‌المللی ترکیه دعوت شد.
فستیوال بین‌المللی تئاترکاسپین مختص کشورهای حوزه دریای خزر برای اولین بار در شهر آکتائو قزاقستان برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک
نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک

حمیدرضا کاظمی‌پور*: یک گروه بازیگران تئاتر در حال آماده‌سازی اجرایی برای صحنه هستند و در خلال آماده‌سازی اثر برای اجرا، نقبی بر فرایندهای پیچیده تولید، آماده‌سازی و پشت‌صحنه تئاتر ...

|

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران