در حال بارگذاری ...
یک پرفورمنس آرت به کارگردانی مجید امرایی

« مسیر زندگی» در انستیتو بین المللی هنرهای شهر پاریس درخشید

شب گذشته ۳۰ اوت در انستیتو بین المللی هنرهای شهر پاریس پرفورمنس آرت« مسیر زندگی» (پاریس درهفت پرده) با طراحی و اجرای مجید امرایی با استقبال مخاطبان رو به رو شد .

به گزارش ایران تئاتر در این اجرا که با حضور جمعی از استادان هنر درمانی موسسه بین المللی هنر درمانی پاریس برگزار شد نمایندگانی از مراکز هنر درمانی کشورهای ایتالیا، قطر ، آلمان ، روسیه ، فرانسه و ایران پس از اجرای نمایش «مسیر زندگی» به ایراد سخن پرداختند.
پروفسور" کلاین" رئیس موسسه هنردرمانی پاریس درباره «مسیر زندگی» گفت: من ده دقیقه نمایشی دیدم که هم نمایش درمانی بود و هم فیلم ، بهره گیری از موضوعی ساده به زبانی ساده و ابزاری ساده در دنیایی که ماشین هنر را بلعیده است آن هم با این همه خلاقیت مرا شگفت زده کرد.
در ادامه دکتر "وی ار می" مدرس نمایش درمانی گفت : اینکه یک نمایش درمانگر با ابزاری ابتدایی چون مداد نقاشی ، نور و موسیقی این همه مفاهیم انتزاعی را یک جا جمع کند موجب حیرت من شد .
نمایش «مسیر زندگی» به بهترین وجه ممکن جنبه های هنر در خدمت درمان را نشان داد.
در ادامه" ناصر العطیه "استاد نقاش و تصویرگر از کشور قطر گفت اینکه ما در همسایگی کشورمان مردمی با فرهنگ پیشرو در همه زمینه ها داریم موجب مباهات است.پرفورمنس آرت «مسیر زندگی» اثر مدرن بود که هر چند داستان و سوژه بن مایه و رنگ مدرن داشت اما نجابت شرقی در آن موج می زد.
"الکساندر خوچو" استاد طراح حرکت و هنر درمانگر از کشور روسیه گفت: نمایش مسیر زندگی ظرف مدت اجرا مرا غرق در رویاهایی کرد که زندگی چقدر زیبا می شود اگر ما انسانها گاهی هم به پیرامونمان نگاه کنیم.
وی گفت :گروهی معتقدند زیبایی هنر در پیچیدگی آن است من می گویم این نمایش نمونه بارزی است که نشان می دهد با زبان هنر به ساده ترین شکل ممکن می توان با همه دیالوگ برقرار کرد کما اینکه این نمایش از ایران است اما با همه ما بدون کلام حرف زد.
سوفیا کارگردان و هنر درمانگر از کشور ایتالیا گفت : نمایش مسیر زندگی بهترین زبان را برای نشان دادن مسیر زندگی به کمک هنر نمایش نشان داد و نمونه ای بارز از نمایش درمانی بود.
در پایان مجید امرایی به تشریح فعالیت های بیست ساله خود در خصوص نمایش درمانی پرداخت و سیر تولید پرفورمنس آرت «مسیر زندگی» را توضیح داد.
پرفورمنس آرت «مسیر زندگی» نمایشی است ترکیبی و کوتاه که با بهره گیری از تکنیک های نمایش درمانی زندگی پاریسی را به کمک نور ، موسیقی، نقاشی دیواری و متن کوتاه به تصویر کشیده است.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42

مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دست‌ِکم نگیریم
گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42

مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دست‌ِکم نگیریم

مجید امرایی، دراماتراپیست و داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42، تاکید کرد آثار هنرمندان معلول در این رویداد، از نظر محتوایی، کارگردانی، بازیگری و دیگر موارد هنری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

|

نظرات کاربران