در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های خصوصی

جشنواره آیینی سنتی رقیب جدی برای نمایش های خصوصی

ایران تئاتر:در هفته پیش رو هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی در حالی برگزاری است و با توجه به جذب مخاطب بالا رقیب اجراهای عمومی محسوب می شود. اما با این وجود سالن های خصوصی به کار خود ادامه داده و همچنان با استقبال خوب از طرف مخاطبان همراه است.

به گزارش ایران تئاتر،در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته دوم شهریور ماه میهمان تماشاخانه های خصوصی هستند را به شما معرفی می کنیم. این روزها با توجه به اینکه گرمای هوا در حال اتمام است، بازار تئاتر روز به روز داغ تر شده و استقبال از نمایش ها همچنان ادامه دارد. در هفته پیش رو با توجه به برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی، این طور انتظار می رود که استقبال از نمایش ها در سالن های خصوصی قدری کاهش یابد. البته ادامه اجرای نمایش ها در سالن های خصوصی نشان از استقبال نسبی و استقلال این روزهای تئاتر دارد، که این موضوع باعث خوشحالی است. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته دوم شهریور ماه میهمان تماشاخانه های خصوصی هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

دو نمایش در باران

نمایش «حکایت طبیب اجباری مولیر» به کارگردانی مشترک رضا یزدانی و کاوه توکلی از ساعت 19 چهارشنبه 1 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن باران شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: موسی که هیزم شکن فقیری است بر اثر اتفاقی در لباس حکیمی حاذق ظاهر می شود و... . این نمایش با بازی سیاوش طالبییان، کاوه توکلی، رضا یزدانی، بهروز پناهنده، امیر سفیری، خیام وقار، ساربه اوحانیان، امیرحسین نبوی تا 4 مهر ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان تایین شده است.

 

همچنین نمایش «قوی تر» به کارگردانی فرهاد خوشه از ساعت 21 یکشنبه 5 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه باران شده است. این نمایش با بازی گلاره مقدم و سیما قجر بیگی تا پایان ماه جاری هرشب به مدت 40 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «قوی تر» بازگو کردن روابط عاطفی دو زن در یک کافه است. علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

پالیز همچنان در تاخت و تاز

نمایش «زبان تمشک های وحشی» به نویسندگی نغمه ثمینی و با کارگردانی شیوا مسعودی از ساعت 18:45 دوشنبه 9 مرداد ماه در سالن 1 تماشاخانه پالیز به صحنه رفته و تا چهارشنبه 22 شهریور ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: زن و شوهری در راه شمال هستند تا مدارک خود را از مادر در شمال بگیرند و از هم جدا شوند... .صابر ابر، علی شادمان، الهام کردا بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 40 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «ماتریوشکا» به نویسندگی و کارگردانی پارسا پیروز فر پس از 2 اجرای موفق در سال گذشته، از ساعت 21 یکشنبه 8 مرداد ماه مجددا به تماشاخانه پالیز رفته و تا 24 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن 1 این تماشاخانه است. پارسا پیروزفر در این اثر نمایشى هشت اپیزودى که بر اساس هشت داستان کوتاه از آنتون چخوف نوشته شده است، به تنهایى ایفاگر نقش تمام شخصیت هاى نمایش است. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 30 و 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «شرقی غمگین» به نویسندگی سجاد افشاریان و با کارگردانی سعید زارعی از دوشنبه 23 مرداد ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن 2 تماشاخانه پالیز شده است. این نمایش با بازی سجاد افشاریان و سید هومن شاهی تا جمعه 31 شهریور ماه هرشب در دو زمان 18:30، 20:30 برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 30 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

حمایت مستقل از تئاتری های جوان

نمایش «شب دشنه های بلند» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس از یکشنبه 1 مرداد ماه در تئاتر مستقل به صحنه رفته است. این نمایش با بازی سام کبودوند، فرزین محدث، مرضیه وفا مهر، رامین سیاردشتی، مارال فرجاد، سجاد تابش و پوریا شکیبایی به عنوان راوی تا پایان ماه جاری هرشب ساعت 19 به مدت 70 دقیقه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 30 و 35 هزار تومان بر اساس مکان مورد نظر بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «نامه های عاشقانه از خاور میانه» به نویسندگی مشترک کیومرث مرادی، پوریا آذربایجانی، محمد مساوات و با کارگردانی کیومرث مرادی از ساعت 21 پنجشنبه 5 مرداد ماه برای مخاطبان در تئاتر مستقل به صحنه رفته و تا 17 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. هانا کامکار، آزاده صمدی، پانته آ پناهی ها بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر که سال گذشته نیز اجرای موفقی را در تماشاخانه ایرانشهر سپری کرده، آمده است: نامه های عاشقانه از خاورمیانه داستان فراموش نشدنی سه زن است. زنانی که قصه زندگی شان قصه تنهایی ها، شجاعت ها ، جسارت ها و پیدا کردن هاست... .بهای بلیط این اثر براساس مکان صندلی مورد نظر 35 و 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

رپرتوآر «عصر تجربه» نام پروژه تازه تئاتر مستقل تهران بوده که از 1 شهریور ماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه پیدا می کند. در این پروژه تئاتر مستقل با هدف حمایت از نمایش های جوانان 5 نمایش از آنها را دعوت کرده تا به صورت کاملا رایگان در این سالن رنگ صحنه ببینند. تا به این صورت تماشاگر با گونه‌ای بسیار جسور و باکیفیت از تئاتر مواجه شود که مسئله‌اش فقط هنر تئاتر بوده و مسئله اقتصادی در جایگاه پایین تری قرار دارد. نمایش «۱۹۷۸» به کارگردانی محمد شجاعی، نمایش «کوریولانوس» به کارگردانی حامد اصغرزاده، نمایش «قضیه» به کارگردانی سجاد امیر مجاهدی، نمایش «در باب ماراساد» به کارگردانی حسام لک و  نمایش «مورچه ها» به کارگردانی علی مسعودی نمایش های دعوت شده به این رپرتوآر هستند.

 

شهرزاد از 8 به 5 نمایش رسید

نمایش «کلوچه های خدا» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش شریف زاده از پنجشنبه ۱۹ مرداد ماه نمایش خود را در سالن 3 پردیس شهرزاد آغاز کرده و تا 19 شهریور ماه هرشب ساعت 17:30 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: خرس کوچولو پس از بیدار شدن از خواب زمستانی با دیدن زیبایی های طبیعت شگفت زده می شود و می خواهد از خداوند بابت این همه زیبایی تشکر کند. اما نمی داند چگونه باید این کار را انجام دهد... . مبینا احرار، مصطفی دارابی، سعید حاج حیدری، سید شایان موسوی، شکیبا مولوی بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است.

 

همچنین نمایش «کدو زری» به نویسندگی راضیه برومند، گیتی مرتضوی و با کارگردانی محمد اعلمی از یکشنبه 5 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در پردیس تئاتر شهرزاد شده است. این نمایش با بازی فروزان بهرام پور، محمد لقمانیان، سلمان فرخنده، نازنین حقیری و حمیدرضا قربانی تا 10 مهر ماه هرشب ساعت 20:30 در سالن 3 این مجموعه به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «سفید برفی و هفت کوتوله» نیز اثریست به نویسندگی، طراحی و کارگردانی: نصیر ملکی جو که از ساعت 21:30 پنجشنبه 2 شهریور ماه اجرای خود را در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است. این نمایش با بازی نگین خامسی، سروش شاکر، امیر حسین طاهری، پگاه کاظمی، محسن نوری تا یکشنبه 2 مهرماه برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی از سه شنبه 31 مرداد ماه نمایش خود را در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده و تا پایان شهریور ماه هرشب ساعت 21:30 برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. گلاب آدینه، محمدرضا مالکی، شهرام مسعودی، علیرضا ناصحی، وحید نفر، محمدرضا آزادفرد، افشین هاشمی، مسیح کاظمی، فاطمه حیدری‌فر، الناز سلیمانی، احسان بیات‌فر، مانیا علیجانی، صبا گرگین‌پور، محمد دائی‌چین، مهدی پناهی، مبین دودانگی، معین طاهری‌طاری، صابر گل‌‌محمدی و مونا فرجاد بازیگرانی هستند که در این نمایش دوساعته به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 25، 30، 35، 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «بهمن کوچیک» نام نمایشی است به کارگردانی مهران نائل که متن آن بر اساس گروه به نگارش درآمده و پیش از این هم در سالن شهرزاده، هم خانه هنرمندان اجرای موفقی را سپری کرده است. این اثر مجددا از ساعت 21 جمعه 10 شهریور میزبان تئاتر دوستان در سالن 1 تماشاخانه شهرزاد شده و تا 20 شهریور به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: سیگار، برگ خردکرده‌ی توتون است که در کاغذ نازکی پیچیده می‌شود. برای کشیدن، یک طرف آن را آتش می‌زنند، و از طرف دیگر _که معمولاً فیلتر دارد_ هوا را به درون ریه‌ها می‌کشند که به آن "پُک زدن" می‌گویند. نیکوتین موجود در دود توتون باعث خوشحالی می‌شود. سیگارها اسم‌های مختلفی دارند. یکی‌شان "بهمن" است. وقتی مدل کوچکش باشد به آن "بهمن کوچیک" می‌گویند. سیگار برای سلامتی خیلی بد است و خیلی هم ضرر دارد. سیگار اعتیادآور است و عامل اصلی سرطان هم شناخته شده است. این چیز خطرناک اگر نام یک آدم باشد، دیگر خیلی بدتر است... . محمد بحرانی، امیر سلطان احمدی، مهدی شاهپیری، مهران نائل بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش بر اساس مکان صندلی مورد نظر 25 و 30 هزار تومان تایین شده است.

 

پایتخت؛ یک سالن و سه نمایش

نمایش «سرخ، سفید، آبی» به نویسندگی رویا افشار و با طراحی و کارگردانی سروش طاهری از یکشنبه ۱۵ مرداد ماه نمایش خود را در مجموعه تئاتر پایتخت آغاز کرده و تا چهارشنبه ۱۵ شهریور هرشب ساعت 17 برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. مانلى حسین پور، احمدداودى، محمد نژاد، سعید تقوایی، سعید مصطفایی، آوا صدر واثقی، لیلا زارع، شیما حکیم پور، ماهان ره شناس، مرتضی شمیران، الهام عباسیان، کسری محمدی، محمد مهدی توکلی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «خداحافظ» به نویسندگی محمد یعقوبی و با کارگردانی آریان رضایی از ساعت 18:30 پنجشنبه 2 شهریور ماه در تئاتر پایتخت به صحنه رفته و تا 6 مهرماه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: نمایش خداحافظ به مسائل و مشکلات روابط زنان و مردان در زندگی زناشویی می پردازد و شیوه ی اجرایی آن به صورتی است که تماشاگران هم تبدیل به بازیگر و نمایشنامه نویس می شوند... . شیدا یوسفی و فرامرز قلیچ خانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. این نمایش برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود اما علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «عمل کشتن» به نویسندگی و کارگردانی رضا جعفرمدار از یکشنبه 22 مرداد ماه نمایش خود را در مجموعه تئاتر پایتخت آغاز کرده و تا چهارشنبه 22 شهریورماه هرشب ساعت 20:30 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در یک شهر بی نام و نشان، یک جشنواره تئاتر در حال برگزاری است و گروه های مختلفی از کشور های جهان برای اجرا آمده اند. این جشنواره در یک روز برگزار می شود، بدلیل عدم امکانات همه در یک سالن مشترک اجرا می روند... . هدیه اصفهانى، على خسروجردى، حمید رشید، علیرضا شاندیز، امید شوندى، عدنان فراهانى، پریا قانع، سینا کولانى، آزاده مشعشعى، غزاله مشعشعى بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

در یکشب مشایخی ریما و مکبث به صحنه می روند

نمایش «مکبث، یک تشابه اسمی» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی راحله بدیعی از ساعت 19 جمعه 3 شهریور ماه نمایش خود را در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی میزبان تئاتر دوستان شده و تا 21 شهریور ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. علیرضا شریفی، پریسا روزبهانی، مهدی باقرزاده، راحیل بدیعی، آرمین بهزادنیا، حمیدرضا حمیدی، هدیه رضازاده، سید صدرا سبحانیان، کیمیا نظری، علی وکیلی، صبا یاوری، عماد یوسفی بازیگرانی هستند که در این نمایش یک ساعته به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

همچنین نمایش «ریما» نام اثر دیگر تماشاخانه استاد جمشید مشایخی بوده که با نویسندگی اصغر خلیلی و کارگردانی جواد نظیفی از سه شنبه هفته گذشته میزبان تئاتر دوستان در این سالن شده است. این نمایش با بازی بهاره کریمی، زهره نوربخش، فرزانه، سهیلی، ذلفا فقیه، سمیه صباغ، سمیرا یوسف بیک، سارا پورامید تا 16 شهریور ماه هرشب ساعت 20:30 برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

دا میزبان آشویتس زنان می شود

نمایش «آشویتس زنان» به نویسندگی، طراحی و کارگردان علی صفری از ساعت 19 یکشنبه 12 شهریور ماه در خانه نمایش دا به صحنه رفته و تا 28 شهریور ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. یگانه رجبی، یاسمن میرزایی، شهرزاد محمودی، امیر شمس بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.




نظرات کاربران