در حال بارگذاری ...
در مراسم افتتاح دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد در قم مطرح شد

زارعی: تربیت و هدایت بچه‌های مسجد برای ایجاد جریانی تاثیرگذار در تئاتر

کورش زارعی در افتتاح دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد در قم هدف از این کار را تربیت و هدایت نسل بچه‌های مسجدی برای ایجاد جریانی تاثیرگذار در تئاتر خواند.

به گزارش ایران تئاتر، با حضور رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، جمعی از مدیران نهادهای فرهنگی هنری استان، هنرمندان عرصه تئاتر قم و گروه‌های فرهنگی هنری مساجد دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به‌صورت رسمی کار خود را در قم آغاز کردند.
در ابتدای مراسم افتتاح دفتر بچه‌های مسجد که دبیرخانه آن در کانون فرهنگی هنری مساجد قرارداد مجید رفیعی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با تشکر از حوزه هنری قم و کانون فرهنگی هنری مساجد به خاطر راه‌اندازی این پروژه از دیگر نهادهای فرهنگی و مردمی کشور ازجمله بسیج هنرمندان خواست تا برای پیشبرد این طرح با سه نهاد دست‌اندرکار همراه شوند.
در ادامه این مراسم محمدرضا آزاد کارشناس تئاتر حوزه هنری قم عید قربان را نمونه‌ای از آئین‌های اسلامی دانست که روایتی دراماتیک و نمایشی دارند. وی تقارن افتتاح دفتر بچه‌های مسجد در قم با این عید سعید را خجسته دانست و ابراز امیدواری کرد که این دفتر بتواند نیروهایی مستعد و جوان مسجدی علاقمند به هنر نمایش را در مسیر درست خود قرار دهد. وی همچنین از جوانان ارزشی و هنرمند مساجد خواست به تکنیک و فن مجهز شوند تا بتوانند مفاهیم دینی و ارزشی را در قالبی فاخر و جذاب به مخاطبانشان ارائه کنند.
آخرین سخنران این مراسم کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بود. وی در سخنانش ابراز داشت که هدف حوزه هنری از تشکیل و راه‌اندازی دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد تربیت و هدایت نسل مستعد بچه‌های مسجدی برای ایجاد جریانی تاثیرگذار در تئاتر کشور است. وی از مسئولان فرهنگی استان قم خواست تا با حمایت این جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را به جایگاه واقعی و درخشان خود برسانند.
در پایان با حضورکورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، مجید رفیعی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مسئول امور فرهنگی کانون مساجد، محراب محمدزاده مسئول دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد، اصغر نوبخت رئیس انجمن نمایش و جمعی از هنرمندان تئاتر استان نخستین دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد در مسجد حضرت زینب (س) افتتاح شد.
   

 




مطالب مرتبط

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در دیدار با فعالان تئاتر بچه‌های مسجد و فعالان تئاتر حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری وعده داد که حوزه هنری در حد توان خود از هنرمندان استان‌های فعال در حوزه تئاتر حمایت خواهد کرد.

|

نظرات کاربران