در حال بارگذاری ...
جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در ایستگاه اول

حرکت کارناوال شادی و اجرای 26 نمایش در 8 نقطه شهر

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حرکت کاروناوال شادی و اجرای ۲۶ اثر نمایشی در روز نخست کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شنبه 18 شهریورماه ساعت 10:30 با حرکت کارناوال شادی افتتاحیه با حضور شرکت‌کنندگان، مسئولین و هیات اجرائی از میدان امام شافعی به سمت پارک شانو حرکت خواهد کرد. در این مراسم شاد و پرهیجان گروه‌های آیینی سنتی با لباس‌ها و موسیقی محلی، گروه‌های خارجی و سایر گروه‌های شرکت کننده هر یک با لباس‌ها و ادوات نمایشی خود حاضر خواهند بود. و هر کدام از گروه‌ها پلاکاردی حامی عنوان نمایش و شهر خود را حمل می‌کنند. همچنین در مسیر کارناوال بادکنک‌های رنگی مزین به آرم جشنواره میان شرکت‌کنندگان توزیع خواهد شد.

پس از رسیدن کارناوال به پارک شانو و انجام مراسم کوتاهی در این پارک با اجرای نخستین نمایش خیابانی، دوازدهمین جشنواره بین‌الملی تئاتر خیابانی مریوان به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

در نخستین روز این جشنواره ساعت ۱۱:۳۰ نمایش «پالایشگاه صلواتی» از اصفهان به کارگردانی دلارام ترکی در استادیوم اجرا می‌شود.

ساعت ۱۶ نمایش «پسر صیاد» به کارگردانی دنیا فتحی از کرمانشاه در دریاچه زریوار و ساعت 16:45 نمایش «پهلوان نا پهلوان» به کارگردانی ابراهیم حاجی حیدری از خمینی شهر در دریاچه زریوار اجرا می‌شود.

ساعت 17:30 نمایش‌های «فرار از زندان» به کارگردانی فرامرز قلیچ‌خانی از کرج در دریاچه زریوار، «آینه زندگی» به کارگردانی فاروق حسن‌پور از مریوان در پارک شانو، «تولیدی لیلی و مجنون» به کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد در باوه‌ره‌شی و «اینجا مجهز به دوربین مدار بسته است» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان در پارک زریان برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

نمایش‌های «درخت زندگی» به کارگردانی غنچه شکوهیان از آمل در دریاچه زریوار، «دیوار» به کارگردانی افشین خدری از سنندج در پارک شانو، «شانو» به کارگردانی اسماعیل پاشایی از سقز در استادیوم، «گلیدخت» به کارگردانی آرزو علیپور از لاهیجان در باوه‌ره‌شی و نمایش «یروس» به کارگردانی سعید خیراللهی از تهران در پارک زریان ساعت 16:15  اجرا می‌شود.

ساعت ۱۹ نمایش «اکتشافات باستانی مریوان» به کارگردانی عزیز زادسر از مریوان در دریاچه زریوار، نمایش «در اعماق اقیانوس» به کارگردانی زهرا مریدی از تهران در پارک کودک، نمایش «درد دل روی خط حامل» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از دهلران در پارک شانو، نمایش «داد درد دارد» به کارگردانی امید رستمی از سنندج در استادیوم، نمایش «نوروز بل» به کارگردانی محمدعلی صادق حسنی از لاهیجان در باوه‌ره‌شی، نمایش «فرجام» به کارگردانی آیدا حاجی آبادی از تهران در پارک زریان و نمایش «آخرین مرزهای اشتغال» به کارگردانی سوران حسینی از مریوان در شهر به‌رده‌ره‌شه اجرا می‌شود.

چهار نمایش «دختر کبریتی» به کارگردانی موسی هدایت از شهر قروه در زریوار، «هجوم خیال» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان در پارک شانو، «موسسه کاریابی» به کارگردانی الهه پورجمشید از تهران در باوه‌ره‌شی، «بوکس» به کارگردانی محمود فلاحی از خرمشهر در پارک شهروند، ساعت 19:45 اجرا خواهد شد.

همچنین در نخستین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان سه نمایش «باغ رویاها» به کارگردانی امام حسن‌اف و کشور آذربایجان در زریوار، «به جای ماهی» به کارگردانی هتز طاهر از عراق در زریوار و نمایش «پادشاه نظافت» به کارگردانی هکتور لوپز گیروندو از کشور برزیل ساعت 20:30 برای علاقه‌مندان به تئاترهای خیابانی اجرا می‌شود.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با دبیری فاتح بادپروا از 18 تا 22 شهریورماه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران