در حال بارگذاری ...
در خانه هنرمندان ایران

نخستین نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی برپا می‌شود

در آستانه فرارسیدن هفتاد و هشتمین زادروز اکبر رادی نخستین نمایشگاه اسناد تصویری آثار این هنرمند در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر در آستانه ی فرارسیدن هفتاد و هشتمین زادروز اکبر رادی آیین گشایش نخستین نمایشگاه اسناد تصویری آثار استاداکبر رادی در گالری تابستان خانه ی هنرمندان ایران با حضور هنرمندان عرصه ی تئاتر، سینما، تجسمی، ادبیات و مدیران فرهنگی برگزار می شود.
نخستین نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی در قالب عکس، پوستر و تصویر از روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه ۹۶ تا روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه ۹۶ به مدت ده روز با دبیری ابراهیم حسینی در گالری تابستان خانه ی هنرمندان ایران برپا می شود.
بر اساس این گزارش، شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه(حمیده بانو عنقا، دکتر عطاالله کوپال، دکتر فریندخت زاهدی، آرش رادی، بهزاد صدیقی و ابراهیم حسینی) به منظور ارج نهادن به آثار هنری عکاسان و گرافیست ها و گردآوری آثار تصویری در قالب ، عکس ، پوستر ، طرح جلد نمایش نامه و کتاب های منتشر شده ی آثار و شخصیت استاد اکبر رادی، این نمایشگاه را با همکاری خانه ی هنرمندان ایران، تماشاخانه ی ایرانشهر و‌ مرکز هنرهای نمایشی برپا می‌کند.
 این نمایشگاه در دو بخش گرافیک و عکس و نیز بخش جنبی برگزار می شود. در بخش گرافیک تمامی اقلام گرافیکی مرتبط با شخصیت و آثار استاد اکبر رادی از قبیل طراحی پوستر از نمایش نامه های اجراشده از آثار اکبر رادی، پوسترهایی با مناسبت نکوداشت، پاسداشت و ‌بزرگداشت،  طراحی روی جلد کتاب ها و‌ در بخش عکس، تصاویر مرتبط با شخصیت استاد اکبر رادی شامل پرتره نگاری، مستند نگاری ( پشت صحنه ی نمایش ها، مراسم و نشست های گوناگون و ...) عکس های تئاتر هایی که با نویسندگی استاد اکبر رادی به روی صحنه رفته اند، به نمایش در می آید.
هم چنین در بخش جنبی این نمایشگاه، عکس های شخصی از آلبوم شخصی و خانوادگی این نمایش نامه نویس تاثیرگذار ایران به همراه برخی از دست نوشته ها و وسایل شخصی  این هنرمند در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
در این نمایشگاه آثاری از جوان ترین تا پیش کسوت ترین هنرمندان عرصه ی عکاسی و گرافیک با موضوع آثار و شخصیت استاد اکبر رادی به نمایش در می آید.
لازم به یادآوری است آثار راه نیافته به این نمایشگاه نیز در بنیاد اکبر رادی آرشیو می شود تا پس از تاسیس موزه ی آثار اکبر رادی با ذکر نام خالق اثر و هنرمند در آن جا نگه داری می شود.
علاقه مندان برای دیدار از این نمایشگاه می توانند از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ شهریور ماه ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۰  به نشانی خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی، خیابان برفروشان، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه ی هنرمندان ایران، گالری تابستان مراجعه کنند.
نخستین دوره ی نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی با دبیری ابراهیم حسینی از ۲۰ تا ۲۹ شهریور ماه سال ۹۶ در نگارخانه ی تابستان خانه ی هنرمندان ایران برپا خواهدبود.




مطالب مرتبط

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

نظرات کاربران