در حال بارگذاری ...
حامد زارعان کارگردان نمایش «دنیای کودکانه ما» در گفتگو با ایران تئاتر:

جوایز تئاتر خیابانی جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی قزاقستان برای ایران

نمایش «دنیای کودکانه ما» به کارگردانی و نویسندگی حامد زارعان در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی قزاقستان برگزیده دو جایزه بهترین نمایش اورجینال و بهترین نمایش مردمی شد.

حامد زارعان در گفت و گو با ایران تئاتر با اعلام این خبر گفت: جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی امسال  با حضور 70 اثر نمایشی از 40 کشور به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار شد و از کشور ما نیز نمایش دنیای کودکانه ما کاری از گروه آبان 27 برای اجرا در بخش تئاتر خیابانی در این جشنواره دعوت شد.

وی افزود: این نمایش تلفیقی از خرده نمایشهای ایرانی است که با یک داستان واحد شکل گرفت و در آن ضمن معرفی مبارک، قصه ای از دزدیده شدن سروناز توسط دیو و نحوه آزادی وی به وسیله مبارک به دو زبان به اجرا در آمد.

کارگردان نمایش دنیای کودکانه ما در ادامه با اشاره به حضور 20 نمایش از کشورهای روسیه، چین، ژاپن، ایتالیا، برزیل، پرتغال، کره و ...، گفت: این نمایش در 4 بخش بهترین نمایش مردمی، بهترین نمایش سنتی، بهترین نمایش خیابانی و  بهترین نمایش اورجینال نامزد و در نهایت در دو بخش بهترین نمایش مردمی و بهترین نمایش اورجینال حائز رتبه برتر شد.

لازم به ذکر است نمایش «دنیای کودکانه ما» به نویسندگی مشترک حامد زارعان و ابوالفضل ورمرزیار و بازی میثم یوسفی، مریم خاکسار تهرانی، رضا بهرامی، علی محمد انصافی، کمیل شهسواری و حامد زارعان در این رقابت ها شرکت کرد و قرار است در آبان ماه نیز در جشنواره بین المللی عروسکی مالزی نیز به اجرا در آید.

.

 




نظرات کاربران