در حال بارگذاری ...
با حضور مهدی شفیعی

«عصر تجربه» تئاتر مستقل تهران افتتاح شد

دوشنبه ۲۰ شهریور ماه «عصر تجربه» تئاتر مستقل تهران با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی افتتاح شد.

به گزارش ایران تئاتر مراسم افتتاحیه «عصر تجربه» دوشنبه 20 شهریور ماه با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، فرهاد مهندس‌پور دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاترشهر، حسن جودکی، الهام کردا، سمانه زندی‌نژاد، سعید بهنام و علی‌اصغر دشتی برگزار شد.
در ابتدای مراسم نمایشگاه عکس عباس کوثری از نمایش‌های امیررضا کوهستانی با حضور فرهاد مهندس‌پور افتتاح شد و هنرمندان به تماشای آثار پرداختند.
سپس در سالن نمایش تئاتر مستقل تهران و با حضور مهدی شفیعی، پیمان شریعتی و فرهاد مهندس‌پور مراسم افتتاح «عصر تجربه« آغاز شد.
در ابتدای مراسم قطعه‌ای موسیقی نواخته شد و یک مونولوگ با موضوع تهران اجرا شد و بعد کلیپی درباره عصرهای مختلف تاریخ پخش شد.
سپس مصطفی کوشکی مدیر مجموعه مستقل تهران، ضمن خوشامدگویی، از لوگوی تئاتر مستقل تهران با طراحی مهدی دوایی رونمایی و از الهام کردا درخواست کرد دقایقی صحبت کند.
الهام کردا ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم بیان کرد: من ذوق‌زده این جریانی که آغاز شده هستم؛ به‌این‌دلیل که وقتی سالن‌های خصوصی به‌فکر درآمدزایی بیشتر هستند، شما در کنار فعالیت‌های دیگر خود از جوانان نیز حمایت می‌کنید.
او در ادامه افزود: تمام هنرمندان تئاتر موظف هستند که به هر شکلی به این جوانان کمک کنند و برای آن‌ها تماشاگر جذب کنند تا بتوانیم تئاتر را پابرجا نگه داریم.
کردا در پایان عنوان کرد: از حضور مهدی شفیعی و پیمان شریعتی در این‌جا بسیار خوشحالم و امیدوارم بیشتر از ما هنرمندان حمایت کنند زیرا ما احتیاج داریم که در کنار ما باشند.
سپس با پخش کلیپی چهار نمایش این رپرتوار معرفی شد و مصطفی کوشکی عنوان کرد: از بهمن سال گذشته با کمک محمد مساوات، جابر رمضانی، بهنام نوایی، سعید بهنام و تمام کسانی که در تئاتر تجربی فعالیت دارند، طرح‌هایی را ریختیم و به حضور مهدی شفیعی و پیمان شریعتی بردیم؛ که اگر حمایت‌های این دو نفر نبود، رپرتواری اتفاق نمی‌افتاد.
در پایان محمد شجاعی نویسنده و کارگردان نمایش «1978» از مصطفی کوشکی و تیم تئاتر مستقل تهران تشکر کرد.
جدیدترین ویژه برنامه مجموعه تئاتر مستقل تهران در سال جاری، اجراهای «عصر تجربه» است که در قالب آن چهار گروه نمایشی جوان و تجربه گرا آثار خود را در بازه زمانی سه ماه به اجرای عمومی می رسانند.

این آثار شامل نمایش‌های «1978» به کارگردانی محمد شجاعی، «کوریولانوس» به کارگردانی حامد اصغرزاده، «در باب ماراساد» به کارگردانی حسام لک و «مورچه ها» به کارگردانی علی مسعودی از 20 شهریور تا پایان آبان ساعت 17 در مجموعه تئاتر مستقل تهران به صحنه می رود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران