در حال بارگذاری ...
امیر نصیربیگی خبر داد

سوگواره نمایشی «رکعت به رکعت عاشقی» دهه محرم اجرا می‌شود

مدیرعامل گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح گفت: سوگواره نمایشی «رکعت به رکعت عاشقی» باهدف انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دینی و مذهبی در قالب اثر هنری با شیوه‌ای بدیع و به‌صورت تلفیقی، دهه نخست محرم سال جاری پذیرای عموم مخاطبان و علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش ایران تئاتر، امیر نصیربیگی با اعلام این مطلب افزود: به مناسبت ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و باهدف تلفیق روح حماسی این رخداد عظیم تاریخی با هنر ارزشمند و فاخر تعزیه و پرده خوانی، این برنامه با حضور هنرمندان برجسته نمایش های آئینی سنتی از جمله استاد سیاوش طهمورث و سید عظیم موسوی و جمعی از فعالان عرصه تعزیه کشور برگزار خواهد شد.
نصیربیگی در ادامه گفت: یکی از اهداف مهم گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح، حمایت از هنرهای آیینی و مذهبی است که بر پایه اعتقادات و باورهای دینی مردم و جامعه بنا گردیده است و قصد داریم تا ان شاء الله این روند را از لحاظ کمی و کیفی توسعه داده و ارتقاء بخشیم.
مدیرعامل گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح افزود: این سوگواره نمونه ای ارزشمند از ادای دین هنرمندان و قشر فرهیخته هنرهای نمایشی کشور به واقعه عاشوراست که امیدواریم با همیاری و همکاری دستگاه های ذیربط و مسئولان و متولیان امر از اینگونه آثار که ریشه در باورها و ارزش‌های جامعه دارد حمایت بیشتر و بهتری به عمل آید تا در طول سال شاهد برپایی بیشتر این گونه مجالس باشیم.
وی در ادامه افزود: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از این پس با نام گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح فعالیت خود را در عرصه تولیدات و مشارکت ها، مجامع و جشنواره ها و انتشارات ادامه خواهد داد و همچون گذشته در حوزه هنرهای نمایشی کشورحضوری موثر و فعال خواهیم داشت.
گفتنی است سوگواره نمایشی «رکعت به رکعت عاشقی» از غروب جمعه 31 شهریور ماه مصادف با شب اول محرم الحرام لغایت یکشنبه 10 مهرماه مصادف با شام غریبان حضرت سیدالشهداء (ع) بعد از اذان مغرب به همت گروه هنرهای نمایشی روایت فتح در محل بنیاد فرهنگی روایت فتح واقع در میدان فردوسی ابتدای خیابان شهید سپهبد قرنی روبروی پمپ بنزین به مدت 10 شب برگزار خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

هنرمندان روایت فتح، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

هنرمندان روایت فتح، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

هنرمندان بنیاد فرهنگی روایت فتح در بیانیه محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، تاکید کردند لازم است جبهه جهانی هنر مقاومت، ضد این فجایع و نسل‌کشی غیر قابل انکار شکل بگیرد و هنرمندان متعهد جهان به عهد انسانی و الهی خود عمل کنند.

|

نظرات کاربران