در حال بارگذاری ...
از مهر ماه در سالن ایرانشهر

علی پویان نمایش «زندگی گالیله» را به روی صحنه خواهد برد

نمایش«زندگی گالیله » به نویسندگی برتولت برشت و کارگردانی علی پویان از مهر ماه سال جاری در سالن ایرانشهر اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر علی پویان کارگردان و مدرس دانشگاه این روزها نمایش «زندگی گالیله » را برای اجرا در سالن ایرانشهر آماده می کند. گالیله  درامی از یک قطعه تاریخی از زندگی مرد دانشمندی است که اثبات می‌کند خورشید ثابت است و زمین دور آن می‌چرخد. این نمایشنامه پیرامون حوادث تاریخی اواخر قرن شانزدهم ایتالیا سپری می‌شود. خط داستانی نمایشنامه از سپیدی سحر، در خانه کوچک گالیله چهل و شش ساله واقع در ونیز آغاز و در تاریکی شب در خانه بزرگ او در روستایی، از حوالی فلورانس در سن هفتاد و هشت سالگی پایان می‌پذیرد.

علی پویان در رابطه با انتخاب خود برای اجرای این نمایش گفت :این نمایش را به یاد استاد حمید سمندریان که دغدغه به روی صحنه بردن آن را داشت ، انتخاب کردم.درواقع سمندریان از ما به عنوان شاگردان خود ساخت این نمایش را درخواست کرده بود .گالیله تنها یک نمایش نیست بلکه حرف های زیادی برای مردم دنیا دارد .با این حال اگر ضعفی در شیوه اجرا وجود داشته باشد مرتبط به من و شیوه کار من است نه چیز دیگر.

پویان در رابطه با انتخاب محل اجرای نمایش نیز ادامه داد : تاکنون تمام تلاش خود را برای اجرای این نمایش در سالن استاد سمندریان کردم اما هنوز هم جواب قطعی به من ندادند ولی در حال حاضر اجرا از 13 مهر تا 15 آبان در سالن ناظرزاده اجرا خواهد شد.

حسن باستانی دراماتورژ این نمایش است و در این باره کارگردان نمایش «زندگی گالیله« عنوان کرد: باستانی با قلم رسا و موفق خود نمایش را به شیوه مدرن و امروزی در آورده است .همچنین با اضافه کردن شخضیت کارگردان به این نمایش تکنیک فاصله گذاری را رعایت کردیم.

امیر یال ارجمند ، بابک قادری ، شاهین علائی نژاد ، ژاکلین آواره ، شاپور کلهر ، امیر موسوی، فاطمه ابراهیمی و بنیامین بخشی از بازیگران این نمایش هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به حسن باستانی(دراماتورژ) ، کامیار بخشی زاده ( موسیقی) ، الهام کردی( طراح لباس)‌، سودابه کردی و زیبا یعقوب لو (دستیاران کارگردان) ، فریبا جدیدی(روابط عمومی ) اشاره کرد.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم اجرای ما برای سالن سمندریان آماده شود چرا که اجرای نمایشی که از آرزوهای حمید سمندریان بود در سالن خودشان به روی صحنه رود ، احساس بهتری برای من بوجود خواهد آورد.

 




نظرات کاربران