در حال بارگذاری ...
یادداشت باران کوثرى بر نمایش شیرهاى خان باباسلطنه

گلاب آدینه رها و مسلط بر هنر خود

ایران تئاتر : باران کوثری پس از تماشای نمایش شیرهاى خان باباسلطنه متنی را منتشر کرد .

کوثری در این متن آورده است : از روزی که نمایش را دیدم مدام به جسارت و روحیه کسب تجربه گلاب آدینه آفرین می‌گویم.گوته می‌گوید: باشد که صحنه همچون طنابِ بندبازان به افراد نالایق، جرئت راه رفتن بر روی خود را ندهد.

از پریشب که نمایش «شیرهاى خان‌باباسلطنه را دیده‌ام ، مدام به تخته مى‌زنم و ماشالا مى‌گویم. ماشالا به جان‌تان خاله گلاب، به جسارت کم‌نظیرتان، به توان و بدن آماده‌تان، به حنجره‌تان و به اخلاق و روحیه‌ى جوانتان.

لذت ناب بازیگرى، آن تجربه‌ی شگفت‌انگیز منحصربه‌فردی که غول‌هاى صحنه و سینما از آن حرف زده‌اند، در همان لحظه خلق و اجرا اتفاق مى‌افتد، موفقیت و اکران و دیده شدن لذات حاشیه‌اى است. این را در همان پانزده‌سالگی در تمرین‌هاى مداوم "زیرپوست شهر" که حتى در طول فیلم‌برداری هم ادامه داشت، در شما دیدم. شما از تمرین لذت مى‌بردید ، از کشف لحظه، از کار، کار به معناى خودکار. نمى‌گویم یاد گرفتم چون درک زیادى می‌خواهد و عشقى به خودِ خود بازیگرى که شاید فراتر از توان من باشد. در ایران نمى‌شناسم کسى را در سن و سال شما یا حتى خودم که این‌طور رها و مسلط و فارغ از هر چیزی، بر صحنه لباس سیاه بپوشد و با همه بى‌نیازى از دیده شدن و تشویق، تجربه جدیدى را بغل کند. شما "بندباز"ید خاله گلاب نازنین که به ارتفاع قبلى راضى نمى‌شوید و مدام این طناب نازک را بالاتر مى‌بندید...

 "شیرهاى خان‌باباسلطنه" را ببینید تا از معاشقه یک ابَر بازیگر با صحنه بهت‌زده شوید.

نمایش «شیرهای خان باباسلطنه» به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی از 31 مرداد به مدت یک ماه ساعت 21:20 در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نظرات کاربران