در حال بارگذاری ...
یادداشت یک هنرمند برای نمایش «شیرهای خان‌ بابا سلطنه»

 مؤلف بودن در ایران کار دشواری است

ایران تئاتر-علی قمصری : متن خوب و بازی درخشان گلاب آدینه در این نمایش چشم گیر ترین مسئله در اجرای نمایش «شیرهای خان‌ بابا سلطنه»است.

‎به گزارش ایران تئاتر علی قمصری، نوازنده و آهنگساز، پس از تماشای تئاتر موزیکال «شیرهای خان‌ بابا سلطنه» نامه‌ای را خطاب به گلاب آدینه نوشت.متن این نامه همچون یادداشتی به نام ایشان است .

«خانم آدینه عزیز؛ ببخشید که به خاطر اجرای شیرازم دیر پیام می‌دهم.

اجرای شما چراغ‌های دل من را بار دیگر به روی تئاتر موزیکال روشن کرد. هنر بااخلاق و قابلیت‌های شما خوب طوری گره‌خورده و من از این‌که دوست شما هستم به خودم می‌بالم.

از کار ارزشمند جناب هاشمی هم نباید به‌راحتی گذشت. مؤلف بودن در ایران کار دشواری است و آفرینش ایشان،  خلق بود نه تولید.

بازیگران ، امن و خاطرجمع بازی می‌کردند و می‌دانستند نقش‌ها چنان حرفه‌ای تعریف‌شده‌اند که هر کس مثل کوه پشت دیگری است. همه ستاره بودند و تک‌قطبی بودن در آن دیده نمی‌شد.

لحنِ زیبای مونا فرجاد هم در کنار بازی مثال‌زدنی‌اش عاشقانه نغمه‌ای زنانه را به برنامه شما اضافه کرده بود.

آواز جمعیِ خانم‌ها و تریوی جالب «ول شدگان» هم به‌تناسب هم دیگر نقشی کاملاً هماهنگ باکار شما داشتند؛ و بخش بامزه اینکه، شما در بخش‌هایی از همخوانی با گروهِ موسیقی، درجاهایی تحریر هم می‌زدید که نشان‌دهنده این است که آواز را فراگرفته‌اید و صرفاً آدابش را به‌جا نمی‌آورید.

و چقدر خوب که گروه شما برای شاد کردن مردم ، رساندن پیام فرهنگی و سیاسی و هم دل شدن با آن‌ها ، ادبیات ، رسوم و قواعد فارسی را قربانی نکرد.

اجرای شما حرفه‌ای و صمیمی و بی‌تکلف بود و پاسداشت مرز بین شادی هنری و لمپنیسم کار دشواری است که با توجه به سخت بودن خنداندن ایرانیان ، شما توانستید حق مطلب را ادا کنید.

به همه از طرف من سلام برسانید و اشتراک این پیام با آن‌ها و هرکسی ازنظرم بلامانع است.

عشق به همه شما»

«شیرهای خان‌باباسلطنه» تازه‌ترین اثر افشین هاشمی، یک نمایش شادی‌آور موسیقایی (کمدی موزیکال) است که مرداد و شهریور در پردیس تازه‌ تأسیس شهرزاد به روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نظرات کاربران