در حال بارگذاری ...
در تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری ثامن الائمه آبادان اتفاق افتاد

اعلام آثار راه‌یافته  نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند

مراسم رونمایی از پوستر و اعلام آثار راه‌یافته به نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند در تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری ثامن‌الائمه آبادان برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر پوستر نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان با حضور مسئولان فرهنگی و هنری و جمعی از اهالی تئاتر شهرستان‌های آبادان و خرمشهر توسط مهرانگیز شریفی اولین بازیگر بانوی هنرهای نمایشی آبادان بعد از انقلاب  رونمایی شد.

علی غلامی نماینده هیئت بازبینی آثار نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند  یادواره شکست حصر آبادان در این مراسم گفت: 10 نمایش خیابانی و 12 نمایش صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که درنهایت 6 نمایش صحنه و چهار نمایش خیابانی به جشنواره راه یافتند.

غلامی افزود: هیئت بازبینی آثار نمایشی جشنواره، در مرحله نخست بازیگری، کارگردانی و تنوع کاری در آثار را مورد ارزیابی قرارداد و در انتخاب آثار سلیقه‌ای عمل نکرد.

محمد مرادی دبیر جشنواره نیز در این مراسم ساماندهی بیشتر فعالیت‌های مختلف نمایشی و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه‌های ثبت‌شده تئاتر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام نمود.

مرادی احیا و ارتقاء هنر نمایش در منطقه آزاد اروند را از دیگر اهداف نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان عنوان کرد.
در ادامه،  فرشید قنبری مجری جشنواره با دعوت از اهالی فرهنگ و هنر بروی سن جهت قرائت  آثار برگزیده صحنه‌ای و خیابانی دعوت کرد.

 بر این اساس ، در بخش صحنه ، نمایش " آییس" به کارگردانی:ندا اعتمادی کیا، نمایش "هووها "به کارگردانی امین حسین افتخار پذیرایی، نمایش" سلو مرگ " به کارگردانی سعید فیوضی، نمایش "دیکتاتور" به کارگردانی مهرداد معماری، نمایش "یک روایت ساده" به کارگردانی سید حسن موسوی و نمایش" جِرده "به کارگردانی عبدالله هلیات به جشنواره راه یافتند.

همچنین در بخش خیابانی، نمایش" شروع بازی" به کارگردانی گروه باران، نمایش "مردان هیرون" به کارگردانی حیام احمدی، نمایش " جنگ زیر پوست من و مادرم" به کارگردانی بهنام کاوه گویی و نمایش "قطعه گمشده" به کارگردانی رضا وثوقی به جشنواره راه یافتند.

نخستین جشنواره تئاتر اروند یادواره شکست حصر آبادان از 26 تا 28 شهریورماه دردوبخش صحنه‌ای و خیابانی در آبادان  و خرمشهر برگزار می‌شود.

قابل‌ذکر است طراحی پوستر نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند را حسین دلیر از طراحان موفق آبادانی بر عهده داشتند.

 

 




نظرات کاربران