در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه بیست و نهمین دوره جشنواره

برترین‌های جشنواره تئاتر استان همدان معرفی شدند

در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان برترین های این رویداد فرهنگی با نظر هیات داوران در بخش های مختلف معرفی شدند.

به گزارش ایران تئاتر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان که از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ماه در شهرستان نهاوند برگزار شد، روز پنجشنبه ۲۳ شهریور با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان برترین های خود را شناخت.

در این مراسم معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: جشنواره تئاتر استان آوردگاه دانش‌ها و تجربه‌هاست.
مجید فروتن در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان اظهار کرد: جشنواره تئاتر استان همدان جریانی نو را دنبال می‌کند. این جشنواره فرصتی است که جوانان در کنار اساتید و پیشکسوتان کسب تجربه کنند.
فروتن با تأکید بر اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر استانی، افزود: ما باید ببینم در چه جایگاهی هستیم و بر اساس آن با تکیه بر داشته ها و فرهنگ غنی استان، مسیر جدیدی برای این جشنواره تعریف کنیم.
وی با تأکید بر استفاده از اطلاعات به روز در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری هم گفت: جشنواره تئاتر استان باید محلی برای کسب تجربه در کنار آموزش باشد؛ زیرا مقوله آموزش مهم‌ترین جنبه برگزاری این قبیل جشنواره هاست.
فروتن با بیان اینکه مخاطب‌شناسی از موارد بسیار مهم در بخش های آموزشی است، خاطرنشان کرد: تئاتری می تواند با مخاطب ارتباط پیدا کند که به بهترین نحو مسائل را به مخاطب منتقل کرده و او را جذب نمایش نماید.
در این جشنواره که رامتین خدا پناهی، عطاالله کوپال و علی ایزدی به عنوان هیات داوران حضور داشتند، آرای خود را در بخش های مختلف به شرح زیر اعلام کردند:
در بخش بروشور جشنواره لوح تقدیر و هدیه نقدی به بروشور نمایش ” مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی”، از نهاوند به محمد رضا صفی و پویان شهبازی اهدا شد.
هیئت داوران در بخش گریم لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را به  ملیکا گل میرزایی طراح گریم نمایش “آئین دایره زدایی از یک دایره گچ مانده ی قفقازی” از شهرستان تویسرکان اهدا کرد.
لوح تقدیر و هدیه نقدی در بخش موسیقی صحنه نیز به حسین درویشی، محمد نیکو منش و فرزاد ظاهری برای موسیقی نمایش “آئین دایره زدایی از یک در گچ مانده قفقازی” از شهرستان تویسرکان اهدا شد.
در بخش طراحی لباس لوح تقدیر و هدیه نقدی برای طراحی لباس نمایش “اعترافاتی در باره زنان” از همدان به مرجان مهر منش اهدا شد.
در بخش طراحی صحنه هیئت داوران دو انتخاب داشت، لوح تقدیر و هدیه نقدی به محمد رضا زهاب طراح صحنه نمایش” روبان های مشکی را از دور قاب عکس بردار” از همدان و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به پگاه شمس طراح نمایش “مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی از نهاوند تعلق گرفت.
در بخش کار گروهی هیئت داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را به کار گروهی بازیگران نمایش”آئین دایره زدایی از یک در گچ مانده ی قفقازی” از شهرستان تویسرکان اهدا کرد.
هیئت داوران به دلیل روانی، صداقت و صمیمانه بودن بازی بازیگران کودک و نوجوان به جهت تشویق آنها از زهرا سلگی و عطیه کریمی بازیگران نمایش “دریا زدگی” از نهاوند و مهشید صارمی بازیگر نمایش”پیچک در چشم انداز ایوان” از شهرستان ملایر با لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل کرد.
همچنین لوح تقدیر و هدیه نقدی بازیگری زن برای بازی در نمایش “آکبث” از همدان به مانا پور اسد از همدان و طیبه طالبی قانع برای بازی در نمایش” برف زمین را گرم می کند” اهدا شد.
هیات داوران در رتبه سوم این بخش لوح تقدیر و هدیه نقدی برای بازیگری زن را به زینب دارایی برای بازی در نمایش “مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی” از نهاوند اهدا کرد.
لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم بازیگری زن نیز به خانم فروزان حسینی برای بازی در نمایش “نقش پیچک در چشم انداز ایوان” از تویسرکان اهدا شد.
 هیات داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و هدیه نقدی برای رتبه نخست بازیگری زن را به صورت مشترک به خانم ها نفیسه صالحی و باران عرفانی برای بازی در نمایش “اعترافاتی در باره زنان” از همدان اهدا کرد.
هیئت داوران در بخش انتخاب بازیگر مرد لوح تقدیر و هدیه نقدی رتبه سوم بازیگری مرد را به مسعود رضی برای بازی در نمایش های “دریا زدگی” و ” مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی” از نهاوند اهدا کرد.

لوح تقدیر و هدیه نقدی رتبه دوم بازیگری مرد به صورت مشترک به زهیر کزازی برای بازی در نمایش”نقش پیچک در چشم انداز ایوان” از ملایرو مصطفی قربانی بازیگر نمایش” برف زمین را گرم می کند” از شهرستان بهار اهدا کرد.

در بخش کارگردانی لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به کیان مرادی و مسعود رضی کارگردان نمایش” دریا زدگی” اهدا شد.

رتبه سوم کارگردانی به همراه لوح سپاس و جایزه نقدی به اتابک مهراد کارگردان نمایش” مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی” تعلق گرفت.

رتبه دوم کارگردانی به همراه لوح سپاس و جایزه نقدی به مزدک مهیمنی کارگردان نمایش”اعترافاتی در باره زنان” از همدان اهدا شد.

رتبه اول کارگردانی به همراه تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به سجاد طهماسبی کارگردان نمایش”آئین دایره زدایی از یک در گچ مانده قفقازی” از شهرستان تویسرکان اهدا شد.

هیئت داوران در بخش نویسندگی رتبه سوم متن به همراه لوح سپاس و جایزه نقدی به مهدی شادمانی روشن نویسنده نمایش “روبانهای مشکی رو از گوشه قاب عکس بردار” از شهرستان همدان اهدا کرد.

رتبه دوم متن به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به  روح الله صالحی نویسنده نمایش “اکبث” از همدان و اتابک مهراد نویسنده نمایش “مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی” از نهاوند اهدا شد.  

رتبه اول متن به همراه تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا شد به سجاد طهماسبی نویسنده نمایش “آیین دایره زدایی از یک گچ  مانده ی قفقازی” از شهرستان تویسرکان.

هیئت داوران پس از بحث و بررسی و دقت نظر در جمع امتیازات دو نمایش” آیین دایره زدایی از یک گچ  مانده ی قفقازی” از شهرستان تویسرکان به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی و نمایش “اعترافاتی درباره  زنان” به نویسندگی محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی مزدک مهیمنی از همدان را بدون اولویت جهت شرکت در جشنواره بین المللی فجر به اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ماه در شهرستان نهاوند برگزار شد.




نظرات کاربران