در حال بارگذاری ...
در جشن سالروز تولد هنرمند مطرح شد

محمد چرمشیر نماینده شایسته نسل خود برای آیندگان است

مراسم بزرگداشت محمد چرمشیر نمایشنامه‌نویس مطرح کشور همزمان با سالروز تولد این هنرمند عصر پنجشنبه ۲۳ شهریورماه توسط کارگردان‌های جوان نمایش‌های «رولور» و «نمی تونیم راجع بهش حرف بزنیم»، با حضور چهره‌های تئاتری در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر در این مراسم که توسط گروه اجرایی نمایش‌های «رولور» به کارگردانی پوریا کاکاوند و «نمی تونیم راجع بهش حرف بزنیم» به کارگردانی جابر رمضانی برگزار شد، محمد رحمانیان کارگردان و نمایشنامه‌نویس شناخته شده تئاتر گفت: همکاری آتیلا پسیانی و محمد چرمشیر به‌ عنوان مهم‌ترین اتفاق تئاتری بعد از انقلاب است و امیدوارم این همکاری مستمر باشد و بدون شک بخش قابل‌توجهی از هویت بصری تئاتر ایران مدیون این دو هنرمند عزیز است
همچنین حسین پاکدل نیز با ستایش از محمد چرمشیر اظهار کرد: او نماینده شایسته نسل ما برای آیندگان خواهد بود.
رضا حداد نیز که در این مراسم حضور داشت، به سکوت محمد چرمشیر در مقابل سختی‌ها و ناملایماتی که برخی مواقع جامعه تئاتری نسبت به او دارد اشاره کرد و گفت: این سکوت گاهی باعث می‌شود قلب ما بشکند زیرا توانایی محمد چرمشیر مثال زدنی است و او می‌تواند برای هنرمندان مختلف، نمایشنامه‌های متفاوتی را بنویسد.
حمید پورآذری دیگر هنرمندی بود که در این مراسم گفت: خیلی باعث خوشبختی است زیستن در دوره ا‌ی که محمد چرمشیر و محمد رحمانیان می‌نویسند. او مانند یک رود روان است و هرگز ساکن نبوده است.
آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر هم در ادامه این مراسم با اشاره به قدمت رفاقت خود با محمد چرمشیر که بیش از 30 سال است، یادآور شد: همواره لبخند محمد چرمشیر به ذهن مشوش من آرامش داده است.
حسین پارسایی دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر نیز در بخش دیگری از این مراسم، تأکید کرد: هر زمان به چرمشیر فکر می‌کنم یک عنصر ثابت از او به ذهنم می‌رسد و آن یاد دادن و آموختن است و من از او بسیار آموختم.
اصغر دشتی کارگردان جوان تئاتر نیز با بیان اینکه من هیچگاه شاگرد مستقیم محمد چرمشیر نبوده‌ام، افزود: من از محمد چرمشیر بسیار آموختم. توانایی او در نگارش نمایشنامه‌های متفاوت بسیار بالاست. یکی دیگر از ویژگی‌های او این است که پاسخی به ناملایمات و نامهربانی‌هایی که در حق اش می‌شود نمی‌دهد و این درس بسیار بزرگی است.
در ادامه نیز محمد چرمشیر با ابراز خوشحالی و تشکر از حاضران اظهار کرد: من سهم خود را از تئاتر به واسطه حضور همیشگی شما دوستان و جوانانی که همیشه تلاش کردند، از تئاتر گرفته‌ام. من چشم امید دارم و تلاش می‌کنم جوان‌ترها آنچه را که من نتوانستم به دست بیاورم، به دست بیارند.
این نمایشنامه‌نویس و مدرس مطرح تئاتر با بیان اینکه تئاتر ایران همیشه با من مهربان بوده حتی زمانی که نامهربانی کرده است، تأکید کرد: از همه بزرگان و هنرمندان مطرح تئاتر می‌خواهم که آغوش خود را برای جوانان بگشایند زیرا نسل جوان ما نیاز به تدریس و حمایت شما دارد.
رکسانا مهرافزون، نوید محمدزاده، اشکان خیل نژاد، یوسف باپیری، عباس غفاری و لیلی فرهادپور از دیگر حاضران در مراسم بزرگداشت و جشن سالروز تولد محمد چرمشیر بودند.
حاضران در این مراسم بعد از پایان آن  به تماشای نمایش « رولور» به کارگردانی پوریا کاکاوند و « نمی تونیم راجع بهش حرف بزنیم» به کارگردانی جابر رمضانی نشستند.

 




نظرات کاربران