در حال بارگذاری ...
روی خط جشنواره تئاتر استان تهران

ایوب آقاخانی:آموزش امری لازم و ثمربخش است

آقاخانی در دومین روز از جشنواره تئاتر استانی تهران کارگاه راهبردهایی در نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی برگزار کرد.

ایوب آقاخانی که از نمایشنامه‌نویسان و کارگردانان شناخته شده تئاتر است، در گفت‌وگو با ایران تئاترگفت:‌ «در کارگاه آموزشی کارگاه راهبردهایی در نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی به نوشتن و خوب نوشتن خواهم پرداخت».

وی ادامه داد: «در این دوره به تناسب شرایط و سطح اطلاعات هنرجویان و شرکت‌کنندگان توجه خواهم داشت و مثل همیشه پیش از آغاز کلاس، سطح سنجی خواهم کرد و براساس وضعیت افراد حاضر مباحث آموزشی را تنظیم و ارائه می کنم».

آقاخانی اظهار کرد: «بحث ‌های جاافتاده کارگاه‌های غربی  که شکل برگزاری‌اش خاص است و بیشتر در کارگاه‌های نویسندگی خلاق تدریس می‌شود را آموزش خواهم داد. اگرچه مدت زمان این کلاس محدود است اما در همین زمان سعی خواهم کرد تا شرکت‌کنندگان را بیشتر با مفاهیم آشنا کنم و نگاهشان را نسبت به این بخش برگردانم.

وی استمرار برپایی کارگاه راهبردهایی در نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی را به خواسته شرکت‌کنندگان و هنرجویان منوط دانست و تاکید کرد: از نظر من آموزش در هر سطحی ضرورت دارد و هر فرد بسته به انگیزه، توانایی و پیشینه ذهنی که دارد زودتر به اطلاعات و آموزش کافی دست پیدا خواهد کرد».

آقاخانی تاکید کرد: «آنچه مسلم است  آموزش هرچند محدود و در دوره زمانی کم باشد اما قطعا لازم و ثمربخش است. حتی اگر کارگاه‌های آموزشی مدت زمان کمی داشته باشند و زمینه انتقال اطلاعات را به شکل عمیق و تخصصی فراهم نیاورند، اما مسلم است که هنرجویان اطلاعات اولیه ای از هر بخش از تئاتر بدست می‌آورند و در مدت زمان محدود کلاس نسبت به مفاهیم آشنایی پیدا خواهند کرد».

کارگاه راهبردهایی در نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی ایوب آقاخانی 25 شهریورماه از ساعت 10 تا 12 در سالن استاد وزیری شهرستان ورامین برگزارشد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران