در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران

سعی داریم نمایش های برگزیده جشنواره تئاتر استان به جشنواره تئاتر فجر راه‌ یابد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با اشاره به برنامه های جشنواره تئاتر استان تهران از تلاش‌ برای ورود آثار برگزیده جشنواره به جشنواره‌ تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاتر تهران، امیرحسین شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران این‌که جشنواره تئاتر استان تهران امسال با ویژگی های خاصی برگزار می‌شود، گفت: از چند ماه قبل برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شد تا در آستانه بیستمین سال تاسیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، جشنواره تئاتر استان به بلوغی رسد و ضمن تاثیرگذاری، در ایستگاه بیست‌ودوم با سطح خوبی میزبان علاقه‌مندان وهنرمندان استان تهران باشد.

وی عنوان کرد: امسال 4 شهرستان جنوب شرق استان تهران (قرچک، پاکدشت، پیشوا و ورامین) با 6 سالن نمایشی میزبان برگزاری این جشنواره هستند.

شفیعی تشریح کرد: بیست‌ودومین جشنواره تئاتر استان تهران در 3 بخش برگزار می‌شود که از نظر من مهم‌ترین بخش آن بخش مدرسه تئاتر است که برای نخستین بار در حال برگزاری است. در این بخش کارگاه‌های آموزشی ویژه صبح‌ها برای هنرجویان و علاقه‌مندان در نظر گرفته شده که در مجموع شامل 8 کارگاه آموزشی با حضور اساتید بنام و شناخته شده تئاتر است. همچنین از آنجا که بسیاری از هنرمندان علاقه‌مند به نمایش ایرانی هستند برای تشویق هنرمندان در این دوره بخشی به نام «نمایش‌های آیینی سنتی» به جشنواره اضافه شده که دراین بخش 2 نمایش راه یافته به جشنواره، در شهرستان قرچک روی صحنه خواهد رفت. در این میان 15 اثر نمایشی به بخش مسابقه راه یافته که در4 سالن اجرا میشود.

وی در خصوص برنامه‌های جشنواره تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های انجمن‌های 4 شهرستان میزبان جشنواره استفاده کنیم. ساعات اجرای آثار نمایشی در دو ساعت تعریف شده که نوبت اول به صورت رایگان برای مردم و شهروندان در نظرگرفته شده و نوبت دوم به خانواده تئاتر استان تهران اختصاص خواهد داشت تا از این طریق ‌زمینه‌ای فراهم شود که گروه‌ها با ظرفیت‌های اجرایی یکدیگر آثار آشنا شوند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران  همچنین گفت: در بیست‌ و دومین جشنواره  تئاتر استان تهران 8 کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد که زمینه انتقال اطلاعات از اساتید به هنرجویان را فراهم خواهد کرد.

وی در بخشی از سخنانش از تحقق خواسته هنرمندان در جشنواره تئاتر استان تهران خبر داد و افزود: امسال شعاری که سالهاست با عنوان سپردن امور تئاتر به اهالی هنر، سر داده می‌شود در جشنواره تئاتر استان تهران محقق شده و تمام کارها توسط انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در حال پیگیری است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه حمایتی و نظارتی به این امر دارد. همچنین امسال تلاش می‌کنیم دو اثر که از سطح کیفی  مطلوبی برخوردار هستند را به جشنواره تئاتر فجر معرفی کنیم و اگر آثار کیفیت خوبی داشته باشند استان تهران با دو سهمیه در جشنواره حضور داشته باشد.

شفیعی در اشاره به برنامه‌های انجمن هنرهای نمایشی استان تهران گفت: وقتی صحبت از استان تهران می‌شود مفهوم شهرستان‌های استان تهران است که گاه با محرومیت های فرهنگی نیز مواجه هستند و با وجود نزدیکی با پایتخت از لحاظ زیرساخت‌ها فرسنگ‌ها با برخی استان‌ها و شهرستان‌ها فاصله دارند. ما تلاش می کنیم سطح آثار نمایشی را ارتقا دهیم و ضمن توجه به گیشه تئاتر، آثار را برای شهروندان شهرستان‌های دیگر استان نیز به اجرا در آوریم.

بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران به دبیری محمد حسین اسماعیلی از تاریخ 25 الی 28 شهریور در شهرستان ورامین برگزار می شود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران