در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری :

جشنواره‌های استانی بزرگ‌ترین رویداد تئاتری خاورمیانه است

بیست‌ونهمین جشنواره استانی تئاتر چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و مسئولین این استان برگزیدگان خود را معرفی کرد.

به گزارش ایران تئاتر، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در این مراسم با بیان اینکه جشنواره‌های تئاتر استان‌های کشور بزرگ‌ترین رویداد هنری تئاتر در خاورمیانه است،‌ گفت: در طول برگزاری این جشنواره‌ها بیش از 1000 نمایش تولید می‌شود که این خود یک ظرفیت قابل توجه فرهنگی است.

شفیعی افزود: باید هنرمندان استان‌ها تولیدات خود را بیشتر با نگاه به استان خود و قابلیت‌های جذب مخاطب برای استان خود تولید کنند در اینصورت می‌توان از این ظرفیت فرهنگی هنری استفاده بیشتری کرد و در غیر اینصورت استفاده صحیحی از این تولیدات نخواهد شد.

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید یک نگاه جدید به برگزاری جشنواره تئاتر استان‌ها داشته باشیم، تصریح کرد: با سپردن این جشنواره‌ها به خود هنرمندان تئاتر می‌توان پویایی بیشتری در این جشنواره‌ها ایجاد کرد.

شفیعی ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از هنر تئاتر گفت: حمایت‌های جناب کارگران از هنرهای نمایشی و برنامه‌ریزی‌های انجمن نمایش استان بسیار قابل قبول بوده و ما تلاش می‌کنیم تا با حمایت بیشتر پلاتوهای استان را از سوی مرکز تجهیز کنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: مرکز از هنرمندان استان برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی تئاتر در بخش‌های مختلف هنرهای نمایشی که از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان طراحی شده باشد حمایت خواهد کرد و بخش خصوصی را نیز اگر به هنر نمایش بپردازد مورد حمایت قرار خواهیم داد.

در ادامه این مراسم جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در سخنانی گفت: امسال تمام برنامه‌های برگزاری جشنواره به انجمن هنرهای نمایشی واگذار شد و هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی توانستند به صورت متفاوت از سال‌های قبل این جشنواره را برگزار کنند.

کارگران ضمن قدردانی از دبیر بیست‌ونهمین جشنواره استانی تئاتر افزود: برگزاری این جشنواره نشان داد که واگذاری برنامه‌های فرهنگی به هنرمندان می‌توانند باعث پیشرفت در این برنامه‌ها شود.

او افزود: امسال به پیشنهاد انجمن هنرهای نمایشی پلاتوی مهر بازسازی و برای اجرای تئاتر افتتاح شد و در آینده نزدیک چند پلاتوی دیگر نیز در شهرکرد و دیگر شهرستان‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

در پایان هیات داوران این جشنواره برگزیدگان خود را به شرح زیر معرفی کرد:

هیات داوران در بخش برشور و پوستر لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به جواد هیاریان برای طراحی نمایش سکوت و رضا موری برای نمایش بادبان و دریا را باد برده است اهدا کرد.

طراحی لباس جشنواره نیز به صورت مشترک به نمایش‌های «در زنجیر البرز» و نمایش «یک + دو» اهدا شد.

هیات داوران در بخش موسیقی نیز ضمن اهدا لوح تقدیر و جایزه از احسان صمدی پور برای موسیقی نمایش «در زنجیر البرز» جایزه این بخش را به یاسر الله‌بخشی و مصطفی محمدی برای نمایش «بادبان و دریا را باد برده است» اهدا کرد.

هیت داوران در بخش طراحی صحنه طراحی صحنه نمایش‌های «فرزند»، «من آنجا نیستم» و «یک+دو» را به ترتیب اول تا سوم معرفی کرد.

در بخش بازیگری مرد نیز رتبه سوم به صورت مشترک به امین جعفری برای نمایش «من آنجا نیستم» و اردوان محمودیان برای نمایش «یک+ دو» اهدا شد.

حجت یدالهی برای نمایش «بادبان و دریا را باد برده است» رتبه دوم و سید مهدی حسام الذاکرین رتبه اول این بخش را از آن خود کرد.

در بخش بازیگری زن نیز هیات داوران به طور مشترک پریا امینی برای نمایش «سکوت» و فریده فردیان را برای نمایش «فرزند» رتبه سوم معرفی کرد و جایزه دوم این بخش را نیز به طور مشترک به فهیمه خسروی برای نمایش «بادبان و دریا را باد برده است» و ساره هاشمی برای نمایش «من آنجا نیستم» اهدا نمود.

جایزه اول بخش بازیگری زن نیز به آرزو عبدالهی برای نمایش «یک+دو» اهدا شد.

در بخش کارگردانی نیز هیات داوران رتبه سوم خود را به مهرداد کردیان برای نمایش «من آنجا نیستم» و رتبه دوم را به مصطفی محمدی و هوشنگ عزیزی‌پور کارگردان‌های نمایش «بادبان و دریا را باد برده است» اهدا کرد.

رتبه اول کارگردانی جشنواره نیز به کارگردان نمایش «یک+ دو» امیر بهاور اکبر پور اهدا شد.

هیات داوران ضمن تشکر از نویسندگان غیر بومی جایزه نقدی و لوح تقدیر خود را به نمایش‌های «یک + دو» و «فرزند» اهدا کرد.

هیات داوران بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری نمایش «یک + دو» به کارگردانی امیر بهاور اکبرپور را به عنوان نمایش برتر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد.




نظرات کاربران