در حال بارگذاری ...
از سوی دبیر جشنواره و مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران

فراخوان ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منتشر شد

دبیر جشنواره و مدیرکل امور هنری بنیاد شهید از انتشار فراخوان ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر حسینعلی بیات در این خصوص گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باهدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار را برگزار می‌کند.
وی با اشاره محتوای این جشنواره افزود: با توجه به استقبال چشمگیر هنرمندان در دوره‌های پیشین و همچنین نظر به نیاز مبرم جامعه به تولید آثار ارزشی با مضامین ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی برگزاری این دوره از جشنواره را فرصتی برای تولید و عرضه این‌گونه آثار معرفی نمودند.
بیات با اشاره به متن فراخوان بخش های این جشنواره را بخش صحنه ای و خیابانی اعلام نمود و افزود: در این دوره علاوه بر بخش صحنه ای، بخش خیابانی نیز در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش آخرین مهلت ارسال متون نمایشی به دبیر خانه جشنواره پنجم آبان 96 است .


فراخوان ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار


اداره کل امور هنری  وگروه تلویزیونی شاهد بنیاد شهید و امورایثارگران با هدف تبیین ارزشهای والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار را برگزار می نماید.

الف ) موضوعات :
1-    جلوه های ایثار و شهادت در دوران  انقلاب ودفاع مقدس.
2-    جلوه های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا،ایثارگران،شهدای مدافع حرم و شهدای مظلوم منا
3-     جلوه های ایثارو از خود گذشتگی همسران معظم جانبازان،آزاده ها و خانواده های معظم شهدا در دوره معاصر
4-    جلوه های ایثار و شهادت درمقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب.
ب ) بخش های جشنواره
1-بخش صحنه ایی
2- بخش خیابانی
ج)تقویم برگزاری جشنواره :
*    آخرین مهلت ارسال آثارحداکثر تا تاریخ 05/08/96
*    اعلام متون پذیرفته شده20/08/96
*    آخرین مهلت ارسال فیلم نمایشهای پذیرفته شده5/10/96
*     اعلام پذیرفته شدگان نهایی جشنواره 20/10/96
زمان برگزاری : اسفند ماه 96 روز گرامیداشت شهدا
محور های مورد تاکید:
نگاه هنرمندانه به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی،زندگی نامه شهدا و ایثارگران شاخص در هر استان،مقتل خوانی شهداء،شهدای مدافع حرم،شهدای منا،مناسب سازی محیط شهری برای زندگی ایثارگران، توجه به رویداد های تاریخ معاصر انقلاب و زندگینامه شهدای انقلاب به خصوص شهدای ترور، بخشی از محور های مورد توجه  و تاکید،شورای سیاست گذاری جشنواره های ایثار می باشد که از میان نمایش‌های متقاضی با شیوه های مختلف نمایشی شامل صحنه ایی ،محیطی و خیابانی  فضای باز با اولویت قراردادن محورهای مورد تأکید شورای سیاست گذاری تئاتر ایثار انتخاب می‌شوند.
د ) شرایط
1-    دبیر خانه جشنواره در رابطه با آثار نمایشی که با موضوع زندگینامه شهدا و یا ایثارگران شاخص هر استان تهیه و ارائه می شوندتوجه ویژه داشته و انتخاب این آثار در اولویت می باشند.
2-    ارائه مجوز کتبی نویسنده به همراه نمایشنامه الزامی است .
3-    آثار ارسالی عودت نخواهد شد.
4-    آثار ارسالی در هردو بخش می بایست به صورت سه نسخه پرینت شده  به همراه فایل نمایشنامه آن در محیط Word یا pdf به همراه فرم تکمیل شده و یک قطعه عکس اسکن شده از کارگردان بر روی لوح فشرده حداکثر تا تاریخ 05/08/96 به دبیرخانه ارسال گردد.
5-    ستاد برگزاری جشنواره به تشخیص کمیته انتخاب و بنا به موارد ذیل به گروههای راه یافته به جشنواره  تا سقف مبلغ 120 میلیون ریال در بخش صحنه ایی و تا سقف 40 میلیون ریال در بخش خیابانی کمک هزینه پرداخت خواهد کرد.
الف ـ نیازهای ضروری صحنه شامل : دکور ، لباس ، موسیقی و ... .
ب : سطح کیفی و تعداد بازیگران هر گروه.
6-    زمان اجرای آثار صحنه ای ارائه شده کمتر از 30 دقیقه و بیشتر از 60 دقیقه نباشد.
7-    ستاد برگزاری جشنواره مسئولیتی در قبال تامین محل تمرین، ساخت و ساز دکور ، دوخت لباس ، چاپ مواد تبلیغی نمایشها نداشته و صرفاً خدمات معمول  آماده سازی صحنه را ارائه خواهد کرد لذا  توصیه می شود گروه ها از طراحی صحنه سبک و قابل حمل با امکان نصب سریع استفاده نمایند.
8-    شرکت کنندگان در این جشنواره با ارسال اثر خود متعهد به پذیرش قوانین و سیاستگذاری های جشنواره بوده و عدم رعایت قوانین موجب حذف آثار خواهد شد.
9-    تعیین زمان و مکان اجرای نمایشها به عهده ستاد برگزاری و بر اساس امکانات موجود خواهد بود.
10-    هر گروه نمایش تنها امکان شرکت در یک بخش جشنواره را خواهد داشت.
11-    کلیه آثار به صورت فیلم بازبینی خواهند شد.
12-    متقاضی اثر، مسئول کیفیت مدارک ارسالی به ویژه لوح فشرده تصویری است و در صورت عدم پخش تصویر یا صدای نمایش، ستاد برگزاری هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
13-    ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال تهیه سیستم صوتی، دکور، آکسسوار و ... برای گروه‌های شرکت کننده نخواهد داشت.
14-    حضور در جشنواره به منزله پذیرش ضوابط اجرایی آن است و گروه‌های شرکت کننده ملزم به رعایت قوانین، مقررات و برنامه‌ریزی اجرایی جشنواره خواهند بود.
15-    اولویت انتخاب آثار با نمایشنامه های تازه نگارش یافته و دست اول بوده وصرفاً نمایش های پذیرفته می شوند که  قبلاً در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده یا به اجرای عمومی درنیامده باشد و صرفاً متون دست اول مورد داوری نمایشنامه قرار خواهند گرفت.
جوایز
•     به رتبه های اول ، دوم و سوم در هر یک از بخشهای نویسندگی ـ طرح و ایده- کارگردانی ـ بازیگری مرد ـ بازیگری زن ـ طراحی صحنه – طراحی فضا –لباس-پوستر و بروشور - موسیقی به ترتیب جوایز نفیسی شامل: دیپلم افتخار ـ تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهداء می گردد.
•    با هدف ترویج و تشویق اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی، با کلیه آثار منتخب در   بخش خیابانی قرارداد اجرای عمومی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مربوطه بسته خواهد شد.
مدارک عمومی:
1-    فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشنواره
2-    تصویر با کیفیت و مناسب از کارگردان  برای استفاده در کاتالوگ و سایر محصولات تبلیغی.
3-    خلاصه سوابق هنری کارگردان.
4-    سه نسخه متن به همراه  فایل اثر بر روی لوح فشرده .
5-    مجوز کتبی نویسنده اثر برای هر نمایش.
تذکر: به مدارک ارسالی ناقص یا مدارکی که پس از موعد مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 


نشانی دبیرخانه : تهران ـ خ طالقانی ـ خ ملک الشعرای بهار شمالی ـپلاک 5 ـ ساختمان شهید سلیمانی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امورایثارگران ـ طبقه دوم ـ اداره کل هنرهای نمایشی
تلفن : 88305765- 021
فاکس : 88303760- 021
www.navideisar.com
www.isaar.ir
www.navideshahed.com

 

 




نظرات کاربران