در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در مراسم پایانی بیست‌ونهمین دوره :

اختتامیه جشنواره استانی آغاز تحولی بزرگ در تئاتر کرمانشاه خواهد بود

مدیرکل هنرهای نمایشی در مراسم اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره استانی تئاتر کرمانشاه گفت: اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره استانی آغاز تحولی بزرگ در تئاتر کرمانشاه خواهد بود.

به کزارش ایران تئاتر، مراسم اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره استانی تئاتر کرمانشاه با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، حجت‌الاسلام جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان تئاتر این استان در مجموعه تئاترشهر کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در سخنانی با بیان اینکه شرایط تئاتر استان در شان استان کرمانشاه نیست، گفت: تئاتر استان نیازمند توجه جدی است لذا همه تئاتری‌ها باید دست به کار شوند.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: حیف است در استانی که همیشه تاریخ، هنر و فرهنگ آن زبان زد بوده هنر تئاتر آن شرایط مطلوبی نداشته باشد. به همین خاطر باید با دقت بر ساختار و بازی‌ها، وضعیت تئاتر به حدی برسد که آنقدر گیرایی داشته باشد که مخاطب پلک نزند.

او با تاکید بر اهمیت مسئله آموزش تئاتر گفت: مسائل آموزشی نیازمند بودجه نیست و برای کلاس‌های آموزشی در جهت افزایش سطح هنر تئاتر کرمانشاه خودم هزینه آن را پرداخت می‌کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود قابلیت‌ها و ظرفیت بالای هنرمندان تئاتر در استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: در جشنواره امسال کارهایی دیدم که واقعا تعجب کردم، به همبن خاطر فکر می‌کنم که باید در این زمینه با هد‌ف‌ توسعه، تعالی و پیشرفت تئاتر پیش برویم.

حجت‌الاسلام جعفری درپایان خطاب به هنرمندان تئاتر در استان کرمانشاه گفت: من مطمئن هستم هنرمندان تئاتر ما توان بالایی دارند اما نمی‌دانم به چه دلیل دست به کار نمی‌شوید. اگر به فکر توسعه تئاتر هستید بهتر است خیلی چیزها را کنار بگذارید.

پس از سخنان مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کرمانشاه، با حضور پدر زنده‌یاد عارف لرستانی روی صحنه، از خانواده این هنرمند فقید تجلیل شد.

در ادامه محمدرضا درند رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه در سخنانی با بیان اینکه امسال میانگین سنی هنرمندان شرکت کننده در جشنواره 28سال بود، درباره اجرای عمومی آثار راه یافته به جشنواره گفت: به دلیل مشکلات موحود اجرای عمومی آثار راه‌یافته به جشنواره بیست‌ونهم به پس از ماه محرم موکول شده است.

او در ادامه استقلال انجمن نمایش در برگزاری مراسم و بارگرداندن مجموعه تئاترشهر کرمانشاه به خانواده تئاتر را بعنوان دو خواسته مهم هنرمندان تئاتر این استان مطرح کرد و از مسئولان خواست تا این دو موضوع را عملی کنند.

در ادامه این مراسم مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تئاتر کرمانشاه گفت: اگر اجرای آثار تنها مختص به زمان برگزاری جشنواره نباشد قطعا شاهد اجرای آثار خوبی  خواهیم بود.

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه به همت آقای جعفری اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره استانی آغاز تحولی بزرگ در تئاتر کرمانشاه خواهد بود، افزود: در این مراسم نوید دادند همزمان با آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره استانی، سه پلاتو تئاتر در کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

پس از سخنان  مدیرکل هنرهای نمایشی، محمدرضا خاکی بیانیه هیات داوران بیست‌ونهمین جشنواره استانی تئاتر کرمانشاه را قرائت کرد.

بخش پایانی مراسم نیز به معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف اختصاص داشت. بر اساس رای هیات داوران برگزیدگان این دوره به شرح زیر اعلام شد:

- هیات داوران در بخش پوستر و بروشور مشترکا از صبا یاری برای طراحی پوستر نمایش «کیلومتر50» و روزبه حبیبیان برای پوستر نمایش «119» تقدیر کرد. طرح برگزیده در این بخش پوستر نمایش «مسافران» اثر مهدی اسدی‌تبار اعلام شد.

- در بخش چهرپردازی از فرانک الماسی چهره‌پرداز نمایش «زیرزمین» تقدیر شد.

- هیات داوران از حسین نادری برای طراحی نور نمایش‌های «زیرزمین» و «کیلومتر50» تقدیر بعمل آورد.

- در بخش طراحی لباس از نسترن رستمی برای طراحی لباس نمایش «خوشبختی در اودسا» تقدیر شد. برگزیده این بخش مرتبط به نمایش «مسافران» اثری گروهی بود.

 - هیات داوران از گروه موسیقی نمایش‌های «این یوسف»، «مسافران» و «چریکه تارا» تقدیر بعمل آورد.

- طراحی صحنه نمایش «مسافران» کاری از سعید نوروزی تقدیر و طراحی صحنه نمایش «119» اثر روزبه حبیبیان بعنوان اثر برگزیده اعلام شد.

-  بازیگری مرد: نفر اول بیژن مرادی برای نمایش «زیرزمین»، نفر دوم یوسف میرزایی بازیگر نمایش «119» و نفر سوم مشترکا هاشم پورمحمدی برای نمایش «زیرزمین» و« مسافران» و حسین نادری برای نمایش «این یوسف» و «کیلومتر 50»

- بازیگری زن: نفر اول مریم السادات موسوی برای نمایش «زیر زمین»، نفر دوم مشترکا ناهید حسینی و پریسا مهتابی بازیگران نمایش «خوشبختی در اودسا» و نفر سوم مشترکا عسل عزیزی برای نمایش «مسافران» و ساراقنبری راد برای نمایش «کلکسیون»

- در بخش نویسندگی هیات داوران ضمن تشکر از آرش عباسی برای نمایشنامه‌های «کیلومتر 50» و «زیرزمین»، از داوود پورحمزه برای نمایش «خوشبختی در اودسا» تقدیر بعمل آورد و یوسف میرزایی برای نمایش «119» بعنوان اثر برگزیده اعلام شد.

- دربخش کارگردانی نسترن رستمی برای نمایش «خوشبختی در اودسا» مورد تقدیر قرار گرفت. بیژن مرادی برای نمایش «زیرزمین» کارگردان برگزیده این بخش بود.

امسال دو نمایش «زیرزمین» و «119» از سوی هیات داوران به سی و ششمنی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

همچنین در این مراسم از محمدرضا زندی و نرمین گیوه‌چی دو کارگردان حاضر در بخش جنبی جشنواره تقدیر بعمل آمد.




نظرات کاربران