در حال بارگذاری ...
یک نماینده مجلس در دیدار از «هفت عصر هفتم پاییز» عنوان کرد:

تولیدات هنری دفاع مقدس را درگیر خط قرمزهای سلیقه‌ای نکنید

فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ضرورت حمایت مادی و معنوی از آثاری همچون نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» از متولیان امر خواست هنرمندان را در پرداختن به موضوعات دفاع مقدسی، درگیر خط قرمزهای سلیقه‌ای نکنند.

به گزارش ایران تئاتر فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رئیس فراکسیون شاهد مجلس پس از تماشای این نمایش گفت: کار بسیار خوبی بود و معتقدم متولیان امر باید از این قبیل کارها حمایت کنند چرا که بر بینندگان و تماشاگران این نمایش اثرگذار خواهد بود و مخاطبان از رهگذر چنین آثاری می‌توانند شرایط سخت و حساس جنگ و تبعات پس از آن را با تمام وجود درک کند.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت‌های مالی و معنوی از هنرمندانی که سراغ چنین موضوعاتی می‌روند، ادامه داد: نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» توانست از کانال هنر نگاه ویژه‌ای داشته باشد هم به افراد و خانواده‌هایی که مستقیما درگیر جنگ بودند از جمله شهید جهان آرا و همسرش و هم به بازماندگان و یادگاران جبهه و جنگ؛ مخصوصا جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی و همسران آنها زیرا همانگونه که این نمایش به خوبی نشان داد چنین افرادی همیشه با حس و حال جبهه و آن خاطراتی درگیر هستند و از آن فضا دور نمی‌شوند. این نمایش در دل خود به شرایط ویژه زندگی این جانبازان اشاره دارد و لازم است مسئولان به آنها نیز نگاه ویژه داشته باشند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: ما باید در حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل بعدی کوشا باشیم و من به دست اندرکاران نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» خسته نباشید می‌گویم زیرا اجرای بسیار خوب و هنرمندانه‌ای از زندگی شهید جهان آرا داشتند.
اولاقباد همچنین افزود: جنگ بخشی از هویت و خاطره جمعی همه ایرانیان است و این هویت نباید گم شود. اگر با زبان هنر روی این موضوعات کار نشود، به بخش گمشده هویت نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل می‌شود و به نظر من وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی حوزه هنر است و دیگر مسئولان امر باید از همه هنرمندان فعال حمایت کند و آنها را درگیر خط قرمزهای سلیقه‌ای نکنند زیرا در غیر این صورت، اهالی هنر توان و حوصله ادامه دادن چنین آثاری را نخواهند داشت.
نایب رئیس فراکسیون شاهد مجلس با اشاره به سابقه حضورش در اردوی راهیان نور، ادامه داد: حضور در مناطق جنگ تحت عنوان اردوی راهیان نور تاثیر بسیاری بر دانش آموزان دارد و من احساس می‌کنم ساخت آثار هنری با محوریت دفاع مقدس نیز همین تاثیر را بر مخاطب خواهد داشت. به نظر من نمایشی همچون «هفت عصر هفتم پاییز» که با محوریت جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ساخته می‌شود مخاطب خود را در آن فضا قرار می‌دهد و او با فضایی که نمایش روایت می‌کند، احساس همذات پنداری می‌کند.
به گزارش روابط عمومی نمایش؛ هنرمندان دیگری نیز در هنگام این اجرا به تماشای اثر نشستند که از جمله آنها می‌توان به حسین مسافر آستانه، حسن باستانی، سیاوش پاکراه، جواد پیشگر، منوچهر اکبرلو، شیرین یزدانبخش و اسماعیل فلاح پور اشاره کرد.
یادآور می‌شود نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» در دل داستانی عاشقانه نقبی به زاویه‌هایی از زندگی قهرمان ملی تاریخ جنگ ایران و عراق، شهیدمحمد جهان‌آرا می‌زند که رحیم نوروزی و لیلا بلوکات نقش‌آفرینان آن هستند و صدای محسن بهرامی بازی آنها را همراهی می‌کند.
تاکنون طیبه سیاوشی، علیرضا رحیمی و محمود صادقی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ مهدی شفیعی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی؛ ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران؛ حجت الله ایوبی رئیس اسبق سازمان سینمایی؛ حجت الاسلام بهداروند و هنرمندانی همچون نسیم ادبی، رضا فیاضی، بهروز بقایی، مریم امیرجلالی، مهرداد رایانی مخصوص و شراره رخام به تماشای این کار نشسته‌اند.
دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: ساناز قراملکی مجری طرح و برنامه ریز؛ امیرحسن دوانی طراح صحنه و نور؛ آنکیدو دارش طراح فضاهای صوتی؛ لادن سید کنعانی طراح لباس؛ ارسلان آقاخانی طراح گرافیک؛ الهام صالحی طراح چهره پردازی؛ کیوان معتمدی مشاور نورپردازی؛ وحید لک مشاور عالی پروژه؛ هلن بهرامی دستیار کارگردان؛ سجاد سلمانپور مدیر صحنه؛ مهرنوش بیگ زاده منشی صحنه و دستیار تولید؛ علی مست عل پس‌آرایی تصویری؛ عارف عباسی گرافیک زنده، یاسمن طاهری خسروشاهی تبلیغات مجازی؛ ساناز قراملکی عکاس؛ هانیه خاکپور مسئول روابط عمومی.
نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» که بلیت آن در سایت‌های ایران کنسرت به آدرس www.iranconcert.ir و ایران نمایش به آدرس www.irannamayesh.com به فروش می‌رسد، تولید موسسه "پوشه هنر پارس" است و هر شب (بجز شنبه) ساعت 45/19 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

 




نظرات کاربران