در حال بارگذاری ...
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی:

«هفت عصر هفتم پاییز» به مخاطب تلنگر می‌زند

پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هنر کانال بسیار خوبی برای انتقال پیام شهدا به مخاطب است و بیشتر از هر شعار، سخنرانی و حرفی به دل نشسته و تأثیرگذار خواهد بود. وقت آن است که با دیدن تئاترهایی نظیر «هفت عصر هفتم پاییز» تلنگری به خودمان بزنیم.

به گزارش ایران تئاتر، پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون زنان مجلس، جمعه‌شب 31 شهریورماه پس از تماشای نمایش «هفت عصر هفتم پاییز»  گفت: خوشحال هستم شاهد اجرای نمایشی با این مضمون در تقارن با سالگرد آغاز جنگ تحمیلی هستم؛ این نمایش به‌خوبی نشان داد رزمندگان در سال‌های جنگ چگونه ایثارگرانه از خود مایه گذاشتند و خانه و خانواده و جان خود را تقدیم استقلال و حیات این مرز و بوم کردند.
وی با بیان اینکه پاسداشت خون شهدا صرفا با شعار و بدون عمل فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: سالهاست می‌بینیم که در شعار می‌گویند خون شهدا را گرامی می‌داریم اما متاسفانه در عمل جامعه به سمت دیگری سوق پیدا کرده است و به نظر من وقت آن است که با دیدن تئاترهایی نظیر «هفت عصر هفتم پاییز» تلنگری به خودمان بزنیم.
این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر فضا برای هنرمندان باز باشد و خط قرمزهای نوظهور به آنها تحمیل نشود، هنر کانال بسیار خوبی برای انتقال پیام شهدا به مخاطب است و بیشتر از هر شعار، سخنرانی و حرفی به دل می‌نشیند و تأثیرگذار خواهد بود.
سلحشوری با اشاره به اینکه اصالت خوزستانی دارد، گفت: من یک خوزستانی هستم و به شخصه جنگ را تجربه کرده‌ام و در جریان تماشای «هفت عصر هفتم پاییز» نیز واقعا متاثر شدم و خاطره جنگ برایم زنده شد.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از هنر در خدمت به یاد ماندن این خاطره‌ها و تثبیت وقایع مرتبط در اذهان بهره گرفت، افزود: مسئولان باید به تماشای چنین آثاری بنشینند و سینما، تئاتر، موسیقی را غریبه و متعلق به بیگانه تصور نکنند بلکه باید ببینند چطور می‌توان از این بستر برای انتقال مفاهیم مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس به نسل جدید استفاده کرد.
عضو کمیسون فرهنگی مجلس اظهار کرد: هنرمندان ما قشری هستند که روی پای خود می‌ایستند و اگر مسئولان آنها را اذیت نکنند، بلد هستند چه کنند. من همواره دلم می‌خواهد بتوانم ارتباطی میان اهالی هنر در عرصه‌های مختلف اعم از تئاتر، موسیقی و سینما با مسئولان ایجاد کرده و فاصله موجود را پُر کنم تا آنها نیز تماشاگر تئاتر شوند و از آن حمایت کنند.
ایوب آقاخانی نیز پس از اجرای شب گذشته «هفت عصر هفتم پاییز» با اشاره به اینکه در سالروز آغاز جنگ تحمیلی قرار گرفتیم، گفت: حضور خانم سلحشوری به عنوان عضو کمیسون فرهنگی و رئیس فراکسیون بانوان مجلس را مغتنم می‌دارم و خواهش می‌کنم تریبون ما در مجلسی باشند که بیشتری آنها تئاتر را نمی‌شناسند. من عاشقانه از طرف همه اهالی تئاتر دعوت می‌کنم که نمایندگان مجلس بیایند و یک مدل از تئاتر را ببینند که ممکن است در ذهن آنها بیگانه باشد؛ زیرا تئاتر در ایران با حداقل توقع بزرگترین کارها را می‌کند ولی همچنان دیده نمی‌شود.
وی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم فقط این نمایش را ببینند بلکه می‌خواهیم تئاتر را ببینند و امیدواریم این نمایش فتح بابی باشد برای حضور مستمر آنها در سالن‌های نمایش.
آقاخانی با ابراز امیدواری برای فردای بهتر هنر تئاتر، اجرای شب گذشته را به همسر خود تقدیم کرد و گفت: اجرای امشب را به پاس تحمل کژتابی‌ها، نگاه‌های بی‌تمرکز و بی‌طاقتی‌های من که کار آسانی نیست، به همسرم تقدیم می‌کنم.
«هفت عصرِ هفتم پاییز» عنوان نمایشی است که این روزها به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است. در این اثر نمایشی که هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:45 به مدت زمان 70 دقیقه به صحنه می رود رحیم نوروزی و لیلا بلوکات به عنوان بازیگر حضور دارند.
نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» در دل داستانی عاشقانه به زاویه‌هایی از زندگی  شهید محمد جهان آرا از فرماندهان مطرح دوران هشت سال دفاع مقدس می پردازد.

 




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران